Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Styre Hue lampe med Wallmote


Anbefalte innlegg

Jeg prøver å sette opp en Aeotec Wallmote Quad til å styre Hue Lamper. Såvidt jeg kan se er det ikke mulig å få satt assosiasjoner fra Wallmote til Hue (bare z-wave devices listes). Men om jeg setter det som linked device i Wallmote config (pr knapp) så får jeg til å slå av/ på men ikke dimme. Dersom knappes holdes nede, registreres det som event, men lampen dimmes ikke.

 

Dels lurer jeg på om noen har fått til å linke Wallmote (eller tilsvarende) til Hue lamper og fått dimming til å virke. 

 

Dels lurer jeg på om det finnes tips/ tricks/ scripts for å kunne styre "knapp holdes nede" med at dimme-nivået går opp/ ned med f.eks. 10 hvert sekund inntil knapp slippes. Jeg finner ikke noe åpenbare måter å gjøre det i event menyene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, nilsanmy skrev:

Mulig eg har gjort det veldig lite effektivt, men det var slik eg fekk det til. Eg har eit lignende scenario, der eg ønsker å styre volum på kjøkkenet.

Dersom du har ein status som seier at knappen holdes inne, så kan dette brukes?

 

image.png.a0284d05aaefef899c49703045004e66.png

Kan du ikke endre dette til "device changed to Scene 002 Key Held Down, istedenfor å måtte kjøre eventet hvert sekund?!

 

 

EDIT: Aha, nå forstår jeg hva som skjer. Skal tenke litt, men det må jo finnes en måte å gjøre det på som er litt snillere mot ressursene...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.