Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Gir Philips Hue pærene "svakere" lys?


Erling

Anbefalte innlegg

Hue White and color ambiance Single bulb E26

 

http://www2.meethue.com/en-us/p/hue-white-and-color-ambiance-single-bulb-e26/046677464486

046677464486-IMS-en_US?wid=494&hei=435&$

Wattage equivalent 60W står det, men det føles ikke slik. Med hvitt lys altså.

 

Noen med samme erfaring?

 

Greia er at jeg har en kjøpt en ny lampe over spisebordet, men den fungerer heller dårlig.

 

Tidligere hadde jeg en skinne med 4 spotter som virkelig gav bra lys, nå er det kun "nok" lys til å spise middag i skumringen.

 

Har testet med den "originale" pæren og den var noe bedre, men ikke helt optimalt.

 

Lampen er en PH Kongle, vil gjerne ha "hue" i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konglelampene "spiser" lys. De leveres vel originalt med 150W pære, mener jeg å huske.

En Philips Hue E27 gir etter min erfaring like mye lys som en 60W pære dersom du skrur den på maks og setter fargetemperaturen på 4000K(?). Den er vel litt svakere ved f.eks. 2700K.

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Erling skrev:

Hue White and color ambiance Single bulb E26

 
http://www2.meethue.com/en-us/p/hue-white-and-color-ambiance-single-bulb-e26/046677464486
046677464486-IMS-en_US?wid=494&hei=435&%24pnglarge%24
Wattage equivalent 60W står det, men det føles ikke slik. Med hvitt lys altså.
 
Noen med samme erfaring?
 
Greia er at jeg har en kjøpt en ny lampe over spisebordet, men den fungerer heller dårlig.
 
Tidligere hadde jeg en skinne med 4 spotter som virkelig gav bra lys, nå er det kun "nok" lys til å spise middag i skumringen.
 
Har testet med den "originale" pæren og den var noe bedre, men ikke helt optimalt.
 
Lampen er en PH Kongle, vil gjerne ha "hue" i den.

Opplevde det samme i en PH 5. Men den gamle pæren var mye kraftigere, så er vel egentlig ikke så rart.
Går nok for en fibaro modul her i stedet. Selv om jeg mister muligheten med farger og forskjellige hvittoner.

Sent fra min SM-N950F via Tapatalk
 

Endret av skodachris
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

WOW, forskjellen fra 800 lm til 1600 lm er helt utrolig.

 

Synd det tok 5+ år før jeg fikk ut fingern.

 

Bakdelen er at de "sterke" pærene mangler farge. 😆

 

Disse anbefales klart for godt lys.

 

https://www.power.no/smarte-hjem/smart-belysning/smarte-lyspaerer/philips-hue-hv-a21a67-100-w-1600lm-bt/p-1101986/

Endret av Erling
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erling skrev (1 time siden):

Bakdelen er at de "sterke" pærene mangler farge. 😆

Jepp, jeg skulle også hatt disse i "White Ambiance".

Selv om jeg da kun bruker slike sterke pærer i utendørsbelysninga.

Innendørs er det kun "White Ambiance" som gjelder.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.