Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Veggkontroll/fjernkontroll med flere knapper


Anbefalte innlegg

Hei!
Er det noen som vet om Z-Wave-veggkontrollere/veggmontert fjernkontroll med fire separate knapper, som Telldus Live klarer å se som fire ulike funksjoner? Slik jeg bruker Nexa LWST-605 i dag?

Jeg ønsker muligheten for å sette en dimmer til Av/25%/75%/100% på en enkel måte. Med en knapp for hver funksjon.

Jeg prøvde NodOn Wall Switch, men her får jeg ikke denne funksjonen - kun at knappene enten fungerer enkeltvis mot mottakere, eller parvis. (Scener blir ikke støttet i min Znet Lite v1.) NodOn Wall Switch kommer kun opp som en stykk av/på-funksjon i Telldus Live, og ikke med de fire enkeltknappene jeg ønsker.

Er det noen som har forslag til hva jeg kan gjøre, eller bruke?
Gode tips mottas med takk!

-- 
Knut Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, kaglesne skrev:

Jeg prøvde NodOn Wall Switch, men her får jeg ikke denne funksjonen - kun at knappene enten fungerer enkeltvis mot mottakere, eller parvis. (Scener blir ikke støttet i min Znet Lite v1.) NodOn Wall Switch kommer kun opp som en stykk av/på-funksjon i Telldus Live, og ikke med de fire enkeltknappene jeg ønsker.

Men selv om bryteren kommer opp som ON/OFF så kan du velge at eventer skal reagere når bryteren trykkes ON eller når den trykkes OFF, altså to ulike eventer(eller 4 på en dobbel bryter). Selv om bryteren allerede er f.eks. ON så skal eventen reagere på et ON-trykk. Det fungerte i alle fall fint da jeg brukte Telldus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Utfordringen min er at jeg får kun opp "dobbelbryteren" som én ON/OFF-switch, mens de to andre knappene ser ut til å kun kunne brukes til scenes - som ikke støttes i Telldus Live.

Og jeg vil gjerne bruke hver av de fire knappene til hver sin separate funksjon/event - men jeg får kun "tilgang" til to av knappene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, kaglesne skrev:

Utfordringen min er at jeg får kun opp "dobbelbryteren" som én ON/OFF-switch, mens de to andre knappene ser ut til å kun kunne brukes til scenes - som ikke støttes i Telldus Live.

Hmm...ja da vet jeg ikke. Har nesten ikke brukt Telldus med z-wave.

Kanskje det er en innstilling på bryteren(parameter) som kan endres i Telldus Live...du kan jo se om det står noe i manualen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.12.2017 den 17.27, Gaute skrev:

Hmm...ja da vet jeg ikke. Har nesten ikke brukt Telldus med z-wave.

Kanskje det er en innstilling på bryteren(parameter) som kan endres i Telldus Live...du kan jo se om det står noe i manualen.

 

Hei igjen!

Jeg har prøvd alle innstillingene, men det ser ikke ut til at dette kan fungere så lenge Telldus Live ikke støtter Scenes på "ordentlig" måte.

Jeg setter inn noen Nexa LWST-605 i stedet, og en ekstra Tellstick-enhet for å forstørre dekningsområdet. Så lar jeg "hendelser" i Telldus Live styre dimming og slikt. Har i hvertfall stor tro på at det skal bli en ok løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.