Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

MQTT - Topics forsvinner


Fredrick

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har et irriterende problem med denne pluginen. Det gjelder innstillinger i selve pluginen i webUI som plutselig forsvinner. De fungerer fint i noen dager/uker, men så forsvinner de helt og jeg må sette det opp på nytt.

 

Spesifikt så gjelder det under "publish" siden hvor jeg har satt opp at den skal publisere 30-40 enheter til brokeren. Dette fungerer en lang stund, men plutselig forsvinner noen topics, venter jeg lenger så forsvinner flere. Det gjelder både Z-wave og 433Mhz enheter, og systemet for øvrig kjører veldig stabilt (ingen reboots etc).

 

Noen som har opplevd dette, eventuelt som har opplevd tilsvarende fra andre plugins/andre settings i Homeseer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Bumper her i håp om at noen har opplevd det samme eller i det hele tatt kan ha fjerne forslag. Utvikleren kan (forståelig nok) ikke hjelpe meg uten logs, og det er ingenting i loggen som tilsier noe som helst om problemet. Topics bare forsvinner.

 

Det som gjør ting enda mer merkelig er at jeg hadde problemet på en Windows 7 VM, reinstallerte alt, byttet disk og installerte på Windows 10. Samme problem.

 

Jeg legger til topics, også etter et par dager er det bare fjernet fra innstillingene i MQTT-pluginen i Homeseer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Guahtdim said:

Hvilken broker kjører du? Det behøver nødvendigvis ikke være plugin.

 

Det er innstillingen inne i Homeseer som blir borte, så jeg forstår ikke hvordan dette kan skyldes broker?

 

Bruker MQTT-docker til Unraid som såvidt jeg forstår er fra Mosquito-kodebase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.