Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Silicon Labs kjøper Acquire Sigma Designs


Neophyte

Anbefalte innlegg

Må si jeg er skeptisk - stor fare for at z-wave ryker ut i kulda, hvorfor i all verden skulle et firma som eier rettighetene til to teknologier som i prinsippet gjør det samme fortsette med begge to. Man kan jo håpe at de legger ned Zigbee i stedet, men jeg tviler. Zigbee har fått et lite løft i det siste har jeg inntrykk av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vel gjort som mange andre. De har kjøpt seg kunder og dermed omsetning. Hvorfor skulle de så dumpe disse kundene og sende dem ut for å søke nye løsninger?

Da kan det jo like gjerne skje at de velger et konkurrerende produkt de ikke selger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mk1 black limited skrev:

Må si jeg er skeptisk - stor fare for at z-wave ryker ut i kulda, hvorfor i all verden skulle et firma som eier rettighetene til to teknologier som i prinsippet gjør det samme fortsette med begge to. Man kan jo håpe at de legger ned Zigbee i stedet, men jeg tviler. Zigbee har fått et lite løft i det siste har jeg inntrykk av.

la oss si at det f.eks finnes 5 utbredte teknologier for dette, herunder inkludert z-wave og  zigbiee

 

Ville du eid 2 av de 5 ledende teknologiene (dvs 40%), eller 1 av de 4 teknologiene (dvs 25%)?

 

Jeg vil vel si at de har alt å tjene på videreføring av begge deler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12/16/2017 den 10.17, mk1 black limited skrev:

Zigbee har fått et lite løft i det siste har jeg inntrykk av.

Ja, men det har strengt tatt ikke blitt bedre av at flere bruker det. Det er jo fremdeles like kaos (eller enda verre) som det alltid har vært.

 

Jeg velger å tro på Silicon Labs. Håper de driver det fornuftig videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.