Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Feilsøke Smart Switch 6


Erling

Anbefalte innlegg

Jeg blir helt skrullete av disse...

 

Har 5 stk. av de som nylig ble kjøpt inn for å rapportere forbruk, men de slutter å rapportere forbruket til HomeSeer.

 

On/off fungerer, samtlige slutter å rapportere etter x dager.

 

(Denne er komplisert forklart)

 

For å få de til å rapportere igjen må jeg "rescanne", det løser alltid opp. Nevner at "rescan" kan ta 2 minutter eller gå til evig tid og kreve en restart av HS3 før jeg igjen får "rescannet" neste enhet. Men dette skjer fungerer z-wave-nettverket med on/off/rapportering utmerket for alle andre enheter.

 

Gidder ikke bruke mer tid på dette nå.

 

Vil noen fortelle meg hva som er beste måte for feilsøking? Slette, ekskludere, legge til på nytt - sikker eller usikker? Osv.

 

Om det er en annen type "plug" som fungerer bedre er jeg åpen for forslag. Fibaro sin rapporterte ikke og dermed kom anbefalingen om Aeotec herfra.

 

+

 

Har en "utendørs" Aeotec til varmepumpa som har rapportert utmerket i flere år nå. ?

 

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt skrullete av disse...
 
Har 5 stk. av de som nylig ble kjøpt inn for å rapportere forbruk, men de slutter å rapportere forbruket til HomeSeer.
 
On/off fungerer, samtlige slutter å rapportere etter x dager.
 
(Denne er komplisert forklart)
 
For å få de til å rapportere igjen må jeg "rescanne", det løser alltid opp. Nevner at "rescan" kan ta 2 minutter eller gå til evig tid og kreve en restart av HS3 før jeg igjen får "rescannet" neste enhet. Men dette skjer fungerer z-wave-nettverket med on/off/rapportering utmerket for alle andre enheter.
 
Gidder ikke bruke mer tid på dette nå.
 
Vil noen fortelle meg hva som er beste måte for feilsøking? Slette, ekskludere, legge til på nytt - sikker eller usikker? Osv.
 
Om det er en annen type "plug" som fungerer bedre er jeg åpen for forslag. Fibaro sin rapporterte ikke og dermed kom anbefalingen om Aeotec herfra.
 
+
 
Har en "utendørs" Aeotec til varmepumpa som har rapportert utmerket i flere år nå. [emoji851]
 
Takk.

Hvilken versjon av HS3 og z-wave plugin kjører du?
Jeg har et par stykker av disse som ikke rapporter volt lenger, men ellers fungerer de.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er like @Hr Kotelett, bortsett fra at for fargene så står det ikke Color Control, men:

2. etg Hovedsov Color Control Green Channel
Cmd Class: Switch Color
Cmd Class Version: 1

Kjører siste beta: 3.0.1.165, men dette har fungert også tidligere, så usikker på hvorfor @Erling sine er slik. Litt avsporing, så har jeg problemer med mange Qubino flush dimmere som oppfører seg som de vil, men heller ikke finner ut av.

 

Finnes forøvrig kun firmware versjon 1.0 i Europa på denne

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5a32ab38984bb_Skjermbilde2017-12-14kl_17_46_14.thumb.jpg.00d9af8eb14a17a51bcb483fa258fcaf.jpg

 

Slik ser "valgene" ut når jeg prøver å "rescanae" en annen enhet. Dvs. at de forrige opptar Z-Net for rescan (lys er ok), restart av HS3 fixer alt.

 

Men det blir for dumt.

 

Kan det være en dårlig produksjon slik at retur til selgeren er løsningen?

 

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til å være løst nå.

 

Default var 3 sekunder, men jeg kontaktet Aeotec samtidig med jeg postet her. Forventet ikke svar, men da tok jeg feil:

 

Sitat
Parameter 101 [4 byte] = 15
 
Parameter 111 [4 byte] = 60

 

Takk for tips her, ros til leverandøren som faktisk svar håpløse kunder.

 

Imponert.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.