Gå til innhold
xibriz

deCONZ

Anbefalte innlegg

På 16/04/2018 den 18.43, xibriz skrev:

For min del, med tanke på hvordan vi gjør det på jobb, så er det helt utenkelig at man skal administrere en Linuxmaskin fra noe annet enn terminal. 

Den holdingen er vel en av grunnene til at så få bruker Linux. (har jobbet med IT i 25 år) Linux brukere elsker å fremstå som nerder som bare bruker kommandolinje. Jeg kan Assembler, men innser at Visualisering Studio er mere effektivt. 😊

Endret av Odd

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
51 minutter siden, Odd skrev:

Den holdingen er vel en av grunnene til at så få bruker Linux. (har jobbet med IT i 25 år) Linux brukere elsker å fremstå som nerder som bare bruker kommandolinje. Jeg kan Assembler, men innser at Visualisering Studio er mere effektivt. 1f60a.png

Det man ofte ser er at man kan gjøre "alt" i terminalen, mens kun en viss prosent av funksjonaliteten er overført til GUI.

deCONZ er ett av svært få unntak ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
11 timer siden, Odd skrev:

men innser at Visualisering Studio er mere effektivt

... og at autokorrekt er genialt. :P 

Men ellers har du rett. Visual Studio er genialt. :) 

10 timer siden, xibriz skrev:

Det man ofte ser er at man kan gjøre "alt" i terminalen, mens kun en viss prosent av funksjonaliteten er overført til GUI.

.... med Linux...

Jeg kunne derimot ønske meg en automatisk oppdatering av deCONZ, både programvare og firmware. Noen som har sett en?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du kjører GUI er det vel der i dag? Men kjører du på den korrekte måten (headless) så er det ikke på plass enda.

https://github.com/dresden-elektronik/deconz-rest-plugin

Note The service does not yet support deCONZ updates via WebApp, therefore these must be installed manually. A further systemd script will handle updates in future versions.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 minutter siden, petersv skrev:

Hvis du kjører GUI er det vel der i dag?

Nei, jeg må faktisk trykke på noe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har nok en noe ulik definisjon av auto-oppdatering. Jeg kan ikke se noen som helst fordeler med spontanoppdatering uten at jeg ber om det først.

Endret av petersv
  • Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
12 minutter siden, petersv skrev:

Vi har nok en noe ulik definisjon av auto-oppdatering. Jeg kan ikke se noen som helst fordeler med spontanoppdatering uten at jeg ber om det først.

At jeg slipper å gjøre det selv?

Jeg liker hjemmeautomasjon fordi jeg liker automatikk... ;) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg liker stabilitet og at ting funker, og at hvis det brekker så vil jeg være der for å kunne rette opp i det. Men det finnes jo de som foretrekker Windows også, så jeg blir ikke overrasket lengre ;) 

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
50 minutter siden, Moskus skrev:

... og at autokorrekt er genialt. :P 

Men ellers har du rett. Visual Studio er genialt. :) 

😂

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå