Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Telldus outlet - RFXtrx433e


Arne Johnny

Anbefalte innlegg

Hvilken protokoll?

Det er ieg litt usikker på, men la den inn som output device og ac-outlet. Satte den i programeringsmodus og klikka på on i Hs. Da blinka det ett par ganger og den var ferdig. Men kan ta ett screenshot av aktiverte protokoller som er aktivert når jeg kommer hjem.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har noen av disse fra før og kjøpte nå nylig to stk 3-pakk. Jeg slet også med å få inn siste i første pakken, har de andre igjen... Har dessverre ingen løsning..
Virker fint fra fjernkontrollen som følgte med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere prøvd å bruke koden til fjernkontrollen? Det har jeg gjort med stort sett alle 433 bryterene, bruker så å si aldri "new device" i RFX.. Jeg parrer sender og bryter med rfx i "auto create", da popper de opp hver gang. Etter det imiterer RFX koden fra senderen, og vips har man kontroll på status på 433 brytere (forutsatt at de reagerer på kommandoen, og at man ikke har flere sendere). ;)

 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, PerH said:

Har dere prøvd å bruke koden til fjernkontrollen? Det har jeg gjort med stort sett alle 433 bryterene, bruker så å si aldri "new device" i RFX.. Jeg parrer sender og bryter med rfx i "auto create", da popper de opp hver gang. Etter det imiterer RFX koden fra senderen, og vips har man kontroll på status på 433 brytere (forutsatt at de reagerer på kommandoen, og at man ikke har flere sendere). ;)

 

tja, har kjøpt uten fjernkontroll men kan jo se om jeg får tak en og prøve. Takk for tipset :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og dere er helt sikre på at dere har lagt til RFX'en som sender? Å mangle dette er den vanligste feilen, og jeg gjør den selv enda....

Yes.. du er nok ikke alene om å gjøre den feilen nei:) men det har jeg sjekket at ligger inne.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også sjekket at RFX sender er lagt til, har jo gått din https://www.hjemmeautomasjon.no/forside/guider/homeseer/homeseer-skolen-del5 ?

 

Prøvde nå og fikk inn den siste i første 3-pakken, ren flaks antar jeg då jeg kun bytte noen ID og det virket etter en stund med testing...

 

Skulle så legge til mitt andre 3-pakk, to første gikk på første forsøk men siste på denne pakken ville seg ikke. Prøvde med å bytte ID igjen til noe som var ganske nærme annen som virker men uten hell.

Sa da gjorde jeg som @PerH tipset om og avleste fjernkorntroll ID og satte den til dette og da virket den siste også!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
15 timer siden, Arne Johnny skrev:

da har jeg fått inn de to siste og det viser seg at jeg måtte endre på "ID taggene" da gikk de rett inn. Satte id 1, 3 og 4 likt og endret kun id 2. skal det ha noe å si da??

Errr... enda en ting jeg ikke kom på å spørre om. Var alle like ellers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle IDene. Hvordan så de ut før?

Det var heelt random. Men de to første der var slik de er her på bildet. De to neste var bare heelt vilkårlig. Så veit faktisk ikke hvordan de så ut, bare passet på at de ikke var like egentlig.
Trodde det hadde noe med at de skulle være unike, men kan det ha noe på frekvens/ protokoll og gjøre da?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Har omsider investert i RFXtrx og kjøpte med 3 slike:

https://www.kjell.com/no/produkter/elektro-og-verktoy/smarte-hjem/433mhz/fjernstrombryter/utenpaliggende-bryter/telldus-fjernstrombryter-3680-w-p50814

For å få inkludert desse (har kun prøvd éin så langt) var protokollen ANSLUT_MODULE.

 

Når det er sagt, i min plugin får eg ikkje opp valget AC_OUTLET, men derimot fleire andre AC-valg. Er det oppdateringar her, eller har eg feil i oppsettet?

image.png.ef60084a4cc718264ed34ec42e26a076.png

Endret av bjornepappa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.