Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Endelig mulig å styre Somfy io enheter!


anaxyd

Anbefalte innlegg

Deilig nyhet, HA har nå endelig fått en component for Somfy Tahoma, som betyr at man kan styre Somfy markiser, screens etc fra HA. Dette er ikke noe Somfy har lansert selv, men glupe folk som har reverse engineered API-et til Somfy Tahoma og laget en Python plugin på det. Eneste aberet er at Somfy kan når som helst endre på API-et, stenge det ned etc.. 

 

Jeg vet mange sliter med å styre Somfy produkter i smarthuset sitt, og derfor fortjener dette en egen post.

 

components.png

 

Dette har jeg selv ventet lenge på, og selv om Somfy har kjørt ut en IFTTT integrasjon mot Tahoma nylig, funker nok ikke den like godt som denne. Jeg har sikkert brukt 100t på å finne ut hvordan jeg kan styre mine markiser og screens, og endte opp med en halvveis løsning med å lodde på et par Fibaro releer på fjernkontrollen. Det funker, men er litt kronglete og "hacky". Her får man også kun styrt en kanal om gangen..

 

Det eneste man trenger (i tillegg til HA selvsagt) er Somfy Tahoma boksen. Den koster rundt 3500kr, og da får du styrt alle markiser og screens du har i huset.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.