Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Jeg ser frem til at det første innlegget i denne tråden vil bli den med flest "likes" i forumets historie!

Dette forumet er helt klart i ferd med å bli gå-til forumet for hjemmeautomasjon ikke minst takket være lokomotivene i dette toget. Det var veldig artig å se flere live i den samlingen vi ble invitert til. Jeg vet ikke hvem som er websnekker her, men vedkommende har tydeligvis peiling på dette med brukergrensesnitt. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

God jul til alle sammen. Jeg håper min levering av myke pakker (tog du an?) i år har falt i smak. Mulig det blir ett lite opphold videre utover siden jeg har ett prosjekt for Landsforeningen Uventet Barnedød hvor det er på tide å oppgradere. Ulempen er at det er ca 1000 timer arbeid i .Net Mvc som bør oppgraderes til .Net Core/Blazor. 

 

Planer denne julen utenom ovenstående prosjekt er å vurdere å ta en NUC (som har stått ubrukt siden jeg kjøpte den for snart 1,5 år siden) og legge over til HomeSeer 4 på Win10. Litt spent på hvordan det går siden dagens løsning egentlig kjører smertefritt (HS3 på WinServer 2016), men etter å ha sett at mye begynner å fungere greit i HS4 så er det muligens på tide å ta steget. Etter det blir det vel å begynne på den lange "oppgraderingsjobben" av alle mine plugins. Men det er ett problem for future-Guahtdim.

 

Mulige planer i 2021:

* Se på å gjøre om TwilioSeer til å støtte sms sending over usb gsm modem. Kanskje vurdere mottak av sms og utføre handlinger på grunnlag av sms? Mange muligheter.

* Få inn Zigbee i HomeSeer (i det hele tatt skjønne hvordan det fungerer siden jeg har Rpi med ConBee liggende)

* Få laget meg hjemmelagede temperatur og fuktighetssensorer slik at jeg ikke er begrenset av ett gitt antall enheter (Ecowitt max 8, PlantcareTools max 3). Jeg er litt på sporet av noe, men trenger å få til noe som gjør at batterier varer litt lenger enn en uke. Lorawan er også kanskje noe man bør utforske siden hagen vår har litt størrelse.

* Fikse endel på RfLink plugin (til tross for at de som lager software til RfLink ser ut til å ha tatt kvelden - sist oppdatert 29 des 2019)

* Utvide døgnet med 24 timer eller slutte å sove slik at jeg får gjort alle ting jeg fantaserer om, men fortsatt være en tilstedeværende far og ektemann 😁

 

Endret av Guahtdim
  • Like 2
  • Thanks 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.12.2020 den 23.14, Guahtdim skrev:

Utvide døgnet med 24 timer eller slutte å sove slik at jeg får gjort alle ting jeg fantaserer om, men fortsatt være en tilstedeværende far og ektemann 😁

Når du har løst dette, så fortell for alt i verden til oss andre hvordan man gjør! :D 

  • Like 1
  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.