Gå til innhold
kmlugg

Første oppsett

Anbefalte innlegg

Så lenge var Adam i paradis... To av Telldus sensorene har sluttet å levere/tas opp av Rfxcom. Oppdaterer på display, men stille ellers. Slettet og lagt til igjen uten resultat. Opplevd det? Kunne PM'et deg, @PerHmen kan jo være nyttig for flere. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Så lenge var Adam i paradis... To av Telldus sensorene har sluttet å levere/tas opp av Rfxcom. Oppdaterer på display, men stille ellers. Slettet og lagt til igjen uten resultat. Opplevd det? Kunne PM'et deg, [mention=871]PerH[/mention], men kan jo være nyttig for flere.
Jeg har opplevd det to ganger. Har 8 stk tellduser-sensorer, og det som er rart er at det ser ut som det skjer med flere samtidig. Tror ikke det er snakk om krasj i eteren heller, for de kommer seg tilsynelatende ikke ut av problemet hvis du bare lar dem være.

Jeg har måttet ta ut batteriene og sette de inn på nytt for å få de opp å gå igjen.

Det at to stk sluttet å levere samtidig begge gangene er jo litt mystisk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 hours ago, kmlugg said:

Må sjekkes ut. Mye jobb å sette opp?

Det er ikke så my jobb å få ting opp i display, det er organsieringen og fiklingen med smådetaljer som tar tid. :) Skal man ha det enkelt og funksjonelt kan man nok sette opp dashbord på 5 minutter.

1 hour ago, kmlugg said:

Så lenge var Adam i paradis... To av Telldus sensorene har sluttet å levere/tas opp av Rfxcom. Oppdaterer på display, men stille ellers. Slettet og lagt til igjen uten resultat. Opplevd det? Kunne PM'et deg, @PerHmen kan jo være nyttig for flere. :)

Nei, mine har fungert upåklagelig hittil..

• Thanks 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for innspill @Hilmar. Var kanal 1 og 4 her. Finurlig om det var samme hos deg...? Slette og legge til device hjalp ikke. Men ta ut batteriene fikk dem opp igjen. Neste gang, gud forby, får jeg teste om de plukkes opp i Rfxmngr for å finne ut om sensoren selv stilner eller om det er stopp et annet sted. Men dette var da ikke på Vera, forstår jeg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Takk for innspill [mention=66]Hilmar[/mention]. Var kanal 1 og 4 her. Finurlig om det var samme hos deg...? Slette og legge til device hjalp ikke. Men ta ut batteriene fikk dem opp igjen. Neste gang, gud forby, får jeg teste om de plukkes opp i Rfxmngr for å finne ut om sensoren selv stilner eller om det er stopp et annet sted. Men dette var da ikke på Vera, forstår jeg?

Nei, jeg bruker Home Assistant med Rfxcom.

Usikker på kanaler, må inn på barnerom og ned i kjelleren for å sjekke, så tar det i morgen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min på kanal 5 stilnet her. Satte den da ved siden av rfxcom, uten at den ble oppdatert i Vera. Koblet så rfxcom på pc og rfxmngr. Ikke et pip fra denne sensoren da heller. Rød diode blinket, men ingenting dukket på skjermen. Tikket inn fra den straks batteri var tatt ut og satt inn. Så.... Dette er vel neppe feil på telldussensoren, siden dette nå har skjedd 3 av de 6 sensorene jeg har. Noen idè?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kunne jo konferert med RFXCom utviklerne? De har vært raske i responsen når jeg har kontaktet de.. Rare greier det der! Mine rusler og går uten en lyte..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av kmlugg
      Hei!

Jeg har p.t. et helt manuelt hus, men har lyst til å få styr på alle 8 rommene med panelovner og tre med gulvvarmer. Men samtlige panelovner er koblet til vegguttak i rom som ikke er jordet. Heller ingen jordkabel på lur bak kontakten.  En oppgradering til jord innebærer trekk til ca 25 vegguttak (og taklamper og brytere også vel?), så det ville vel betale seg en gang etter at jeg har passert perleporten. 

Foreløpig har jeg bare funnet homecontrol, som leverer en løsning som ikke trenger jord. Men er da prisgitt enorme kladder på veggen og et lukket system men få produkter. Har ikke støtte for gulvvarmene mine heller. Virker ikke helt cutting edge, akkurat.

Noen som har tips om hvilken vei å se etter noe som kan fungere?
    • Av Lux
      Hei! Takk for mye av hjelpen som allerede er skrevet i dette forumet! Her er det mye godt å hente.

Jeg har lagt en 6 faset plan for å konvertere mitt hus som er bygd i 2012. Huset har relativt god elektrisk standard så her er det mye muligheter!
      Jeg ønsker gjerne å høre fra dere basert på deres erfaringer rundt alle deler av min plan, men dette innlegget går på fase 1.

Målet er å ha et system som kan vokse og som tillater at "alt" en dag kommer på nett. For er alt på nett, så vil man på en eller annen måte få styrt alt også.
      Kjapp oversikt over fasene:
      1: Kontroller (Del 1 - OpenHAB) og Varmestyring
      2: Kontroller (Del 2 - Homeseer Black Friday) - Utelys (2x Dimmer+ 5x Lysbryter) - Port og garasjeport åpner
      3: Innelys (5x Dim - 9x Lysbryter) + Sensorer + Stemmestyring
      4: Brannalarm + Gardiner
      5: Ip Kamera / Alarm System
      6: Høyttaler

Fase 1 spørsmål:
      Heatit Multireg, ser ut som et godt alternativ, Jeg har i dag Elko vanlig vri ( Se bilde), og jeg forstår det slik at Multireg sin passer perfekt inn i. Siden jeg har varmekabler i alle gulv i hele huset er det viktig for meg at disse skal være gode. Noen andre alternativer som dere liker godt for et slikt formål? Regner med at samme modell også kan brukes på badet.

Jeg har også et Flexit varmegjennvinngin ventilasjon. Vil denne kunne fungere sammen med systemet? : https://www.tronika.no/no/zwave-klimastyring/982-systemair-hvac-adapter.html

For Kontroller regner jeg med å bruke en Windows eller Linux maskin, denne vil stå sammen med min backupserver, relativt ikke i midten av boligen. Har dere noen forslag til hvordan man sette Z-wave antennen eller enheten i midten. lang usb? Vi snakker om ca 10 meter. Jeg blir å kjøre et gratisprogram før det blir noe særlig tilbud på Homeseer. Siden første del kun skal styre varmen uansett så skal det være godt nok.

Samtidig ønsker jeg å stille et kanskje kontroversielt spørsmål. Bruker dere elektriker for alle lysdimmere/releer dere legger inn i huset? Blir det skrevet noe dokumentasjon eller lignende for jobben som må lagres noe sted? Jeg ønsker å gjøre ting "straight" men ikke betale mer enn jeg må. Sånn i prinsippet anser jeg det ikke som en vanskelig oppgave å installere et par releer selv.

• Av BME
      Er det noen som har erfaringer med styring av Panasonic Aquarea luft-vann-varmepumpe og vannbåren gulvvarme?

Skal få installert en slik varmepumpe og ønsker å styre den via HomeSeer, men vet ikke helt hvor enkelt dette lar seg gjøre og hva jeg trenger av komponenter.
      http://www.aircon.panasonic.eu/NO_no/ranges/aquarea/high-performance/product/14322/
    • Av iceball
      Er fersk på HomeSeer, men etter å ha testet FutureHome, Domoticz og HomeAssistant så virker Z-wave integrasjonen og event-mulighetene i HS å være overlegne. Har derimot ikke helt oversikten over hva som finnes allerede, men det er jo flere drevne her inne.
      Finnes plugin eller script for litt smarere oppvarming, såkalt adaptiv varmestyring? Eventuelt noe enklere som utekompenserer?