Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Format for dato/tid i HomeSeer


AldriFerdig

Spørsmål

Enkelte amerikanere har litt tungt for å skjønne at verden er større enn USA, og de som har laget koden for å vise dato i HomeSeer er tydeligvis i den kategorien. Jeg tenker på toppen av hoved/device-siden og "Last Change"-kolonnen.

 

Jeg har funnet noen imponerende kompliserte oppskrifter på hvordan det kan gjøres, men det virker som om de refererte til Linux-maskiner. Jeg kjører Windows 10 på HomeSeer-boksen.

 

Å sette dato-formatene er helt sikkert løst, men jeg har ikke klart å finne en oppskrift som virker å være for Windows. 

 

Det er og helt fasinerende at et produkt som er så modent som HomeSeer ikke har dette på plass som en del av Setup-sidene. I det minste burde det være mulig å sette i en enkelt tilgjengelig konfigurasjonsfil.

 

Det hadde vært helt supert hvis noen kunne sende meg til riktig sted. Jeg er helt sikker på at det er mulig, og at noen har dokumentert hvordan, men jeg finner bare (det som ser ut til å være) Linux-spesifikke oppskrifter.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
4 hours ago, ZoRaC said:

Kjører dere ekte norsk Windows, eller er det engelsk Windows med norsk språkpakke? 

 

Kjempegodt spørsmål. Jeg tror jeg har engelsk Windows, bruker i alle fall engelsk som standard, men med norsk tid/dato/tastatur. Husker ikke hva jeg kjøpte for leeenge siden, og har oppgradert, men jeg velger engelsk om det er mulig. 

Hvordan ser man om man har norsk eller engelsk Windows på en eksisterende Windows 10? Jeg ser i alle fall ingen "-N" etter Windows under System Information.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Jeg har lest gjennom alle HomeSeer skole-artiklene, og de var hovedgrunnen til at jeg valgte HomeSeer i utgangspunktet. HomeSeer-skolen er en kjempegod gjennomgang av det meste du trenger å vite for å komme svært godt i gang. Skolen er så omfattende at det nok er mange ting jeg allerede har glemt, og jeg slår stadig opp i den når jeg lurer på noe. 

 

Jeg leste i HS-skolen 2 om endring av dato, og det var på grunn av det jeg leste der at jeg innledningsvis nevnte Linux-spesifikke oppskrifter. Når jeg prøver med PuTTY mot Windows-maskinen min så får jeg bare connection refused (helt som forventet :-)). Så vidt jeg kan skjønne så er den skjulte oppskriften i HS-skolen 2 Linux-spesifikk.

 

Jeg har (nettopp) skrevet til HS teknisk support og bedt om hjelp. Hvis jeg får et svar fra dem så kommer oppskriften selvsagt her. Hjemmeautomasjon.no er kjempebra!!!!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
7 timer siden, AldriFerdig skrev:

Jeg leste i HS-skolen 2 om endring av dato, og det var på grunn av det jeg leste der at jeg innledningsvis nevnte Linux-spesifikke oppskrifter. Når jeg prøver med PuTTY mot Windows-maskinen min så får jeg bare connection refused (helt som forventet :-)). Så vidt jeg kan skjønne så er den skjulte oppskriften i HS-skolen 2 Linux-spesifikk.

Jeg beklager, det er jeg som har gått på en smell her. Det har ikke slått meg at problemet faktisk gjelder Windows for der er det jo bare å bytte. :)

 

Trykk Windows-tasten og X samtidig. Velg "Run" eller "Kjør" (tredje nederste alternativet, sannsynlighet.

Skriv "Intl.cpl" (uten hermetegn) og trykk Enter. 

 

Her kan du endre format på både dato og klokkeslett. :)

 

Slik ser det ut hos meg:

image.png

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Det er en god regel at det alltid er brukerfeil. :-)

 

Jeg har eksakt samme oppsett som deg Moskus, men likevel _var_ det feil i HomeSeer for meg. Da måtte jeg tenke grundig etter hva jeg kunne gjort som forårsaket dette, og det kom jeg på. Jeg starter HS3 via task scheduler, og da fikk jeg først litt problemer siden hovedbrukeren min på denne maskinen er en "microsoft nettkonto". For å løse det problemet laget jeg en task på en lokal bruker, opprettet for anledningen.

Den brukeren hadde selvsagt engelsk dato og tid som standard. 

Noen dager senere la jeg merke til at det var engelsk dato/tid i HS3, men da tenkte jeg selvsagt ikke på hva jeg gjorde for flere dager siden. ;-))

Når jeg starter HS3 fra min vanlige bruker ser det fint ut, og det gjør det nå også fra den lokale brukeren, siden jeg har endret dato/tid -settingen der også.

 

Takk for at du fikk meg til å tenke - selv om det er smertefullt. :-)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.