Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Utenpåliggende strømnett


Trøbbel

Spørsmål

Hei, veldig fersk med dette, har hatt en Telldus i et par år, som kun har blitt brukt til småting; som motorvarmer og noen lys hvor jeg har brukt slike plugger i stikkontakten.

Nå har jeg kjøpt meg en smartthings og ønsker å integrere det mer i huset. Problemet mitt er at jeg har utenpåliggende strøm/kontakter i nesten hele huset. Hvordan løser folk dette? Syns det begrenser seg veldig når jeg bare kan bruke slike plugger, og får ikke lagt noe bak lysbryterne.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Jeg har også hus uten skjult anlegg, og siden jeg skulle gjøre alt på nytt så la jeg alle kurser over mørkloftet, og gikk ned gjennom taket der den skulle. Derfor har jeg jo skjulte koblingsbokser, der det ikke var mulig har jeg rett og slett en ekstra koblingsboks ved siden av fordelingsboks eller stikk kontakt som jeg har en bryter i. Det er ikke ideelt, men jeg foretrekker det foran lysbrytere som kommer 7cm ut fra veggen i hvert fall.. Så får man heller se på løsninger der disse boksene er naturlig bak møbler eller lignende.

Endret av PerH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.