Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Styring av varme på hytte


Soft

Anbefalte innlegg

Hei, har Fibaro HC2 hjemme, og er godt fornøyd med dette der, men synes det blir litt "mye" for hyttebruk.

Jeg har en Daikin vp, og tre varmekabler som jeg i dag styrer med SMS, av og på.

De tre tre varmekablene har Microreg termostat 0-10 manuell styring som står i samme veggboks i inngangen, og derav ikke noen ide om temperatur i rommene de styrer. Disse har nå begynt å ta kvelden etter 10 år.

Tanken er å sette in en Futurehome sentral, 3 x multireg termostater i eksisterende veggboks,

en sensibo termostat for vp (og som tempføler for det rommet), og 2 danfoss termostater i rommene som kablene varmer.

 

Virker dette fornuftig for dette bruk?, pris og funksjonalitet virker fornuftig for meg, og tibber app ser enkel ut å bruke.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Soft skrev:

Tanken er å sette in en Futurehome sentral, 3 x multireg termostater i eksisterende veggboks,

en sensibo termostat for vp (og som tempføler for det rommet), og 2 danfoss termostater i rommene som kablene varmer.

.... hvorfor er det "mindre" enn en HC2 eller Lite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-), ja mindre var vel kanskje ikke helt riktig terminologi, tanken var nok å finne noe mer kostnads-effektivt, og hvor behovene for alle mulige varianter ikke er tilstede.

Har ikke sett på HC Lite, og tenkte at å støtte norsk utvikling var en god idė.

Jeg kom over tibber, hvor det var varmestyringspakke, FH 3xmultireg, og så hadde de Sensibo som opsjon for VP styring.

Virker jo helt spott on.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.