Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

heatit Z-water i Homeseer


Anbefalte innlegg

Jeg har forsøkt å oppdatere til siste versjon(beta)  av z-wave plugin, men får da bare feilmelding ved omstart av homeseer og den klarer ikke å starte plugin...

 

 

EDIT:

Feilmelding ved beta plugin:

 

Initializing plug-in(1): Z-Wave Instance::Error creating web utility pages with the HomeSeer server: Could not load file or assembly 'Newtonsoft.Json, Version=8.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=30ad4fe6b2a*****' or one of its dependencies. The located assembly's manifest definition does not match the assembly reference. (Exception from HRESULT: 0x80131040)

Endret av Mr. Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk installert nyeste beta plugin ved å fjerne Newtonsoft.Json.dll fra homeseer mappo.

Fremdeles ingen endring i antall child devicer..

- Men ser at dette er en såkalt multi-channel device.

Her er en note fra homeseer:
--

 Note: This device supports multi-channel associations, which allows for notifications to be sent to a 'channel' or 'endpoint' in the destination device (or HomeSeer interface).
Devices which support multi-channel association can control other devices which have multiple instances (channels or endpoints) of the same functionality, such as a wall switch that can control four lighting circuits.
The destination endpoint is transmitted along with the information frame when the source node is activated to send to the nodes in the association group. If the destination is the HomeSeer interface, the endpoint is used to find the appropriate endpoint device; selecting the wrong endpoint can cause an instant status update to be applied to the wrong device.
If, for example, you wish to have a light at endpoint 2 on a destination device turn on when button 3 of the source (this) device is pushed, then Group 3 should be selected with a destination endpoint of 2.
For multi-channel devices supporting instant status, or the ability to send their status when they are changed, associating the endpoints with HomeSeer allows the device to be updated. Example: If the source endpoint is 2, then use group 2, and HomeSeer endpoint 2.

---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøker å inkludere i både secure og none secure mode, men ingen hell...

 

--------------

 

Activate the 'Add to Network' function on the device...
Adding a new SLAVE NODE...
DONE - Add Node Operation is Complete.
Done. Node 64 Added. 
Reloading (importing) node information...
Synchronizing node information with HomeSeer and creating new device(s) as necessary...
Synchronize nodes finished. Number of device nodes to be created/added = 1
Z-Wave manufacturer information for node 64, ID: 411=19BH (UNKNOWN), Type: 3=3H, ID: 522=20AH
Node: 64 Supports Class(es): ZWAVEPLUS_INFO, ASSOCIATION_V2, MULTI_CHANNEL_ASSOCIATION_V3, ASSOCIATION_GRP_INFO_V2, TRANSPORT_SERVICE, VERSION_V2, MANUFACTURER_SPECIFIC_V2, DEVICE_RESET_LOCALLY, POWERLEVEL, MULTI_CHANNEL_V3, CONFIGURATION_V4, SUPERVISION, FIRMWARE_UPDATE_MD_V2, SWITCH_BINARY
Node 64 is Z-Wave version: Lib: 4,61 App: 1.0
Node 64 is a Z-Wave Plus node. Retrieving ZWPlus Info...
Error: Exception creating Sensor Multilevel child device of node 64, GET for supported sensor types indicated failure.
Error: Exception creating Sensor Multilevel child device of node 64, GET for supported sensor types indicated failure.
Error: Exception creating Sensor Multilevel child device of node 64, GET for supported sensor types indicated failure.
Error: Exception creating Sensor Multilevel child device of node 64, GET for supported sensor types indicated failure.
All associations for node 64 have been retrieved successfully, it supports associations on these groups: 1, 2, 3, 4, 5.
Root Node Device Node 64 Z-Wave Switch Binary was created for node 64 on network CEF04A9E
Z-wave.me: Adding association for Z-Wave device Node 64 Z-Wave Switch Binary (Node 64, Group 1, Endpoint 1) to HomeSeer
Z-wave.me: Adding association for Z-Wave device Node 64 Z-Wave Switch Binary (Node 64, Group 2, Endpoint 2) to HomeSeer
Z-wave.me: Adding association for Z-Wave device Node 64 Z-Wave Switch Binary (Node 64, Group 3, Endpoint 3) to HomeSeer
Z-wave.me: Adding association for Z-Wave device Node 64 Z-Wave Switch Binary (Node 64, Group 4, Endpoint 4) to HomeSeer
Z-wave.me: Adding association for Z-Wave device Node 64 Z-Wave Switch Binary (Node 64, Group 5, Endpoint 5) to HomeSeer
10 out of 10 Child devices of node 64 were created successfully.
Finished.
Saving network information to file: ZNet_Z-wave.me_CEF04A9E_2018-01-11_20.33.07.ZWave. Please wait...
Done!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
På 11.1.2018 den 9.46, Mr. Larsen skrev:

Tok en god gammel reset av hele enheten, og plutselig virket den som jeg hadde håpet!  ?

Har akkurat samme problemet, kun 2 enheter. Hvordan resettes den? Står ikkeno på lappen i esken...

 

Hva med de 4 inngangene, har du fått liv i de også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, SveinHa said:

Prøvde "Non-Secure inclusion" og da kom de 4 feilmeldingene som @Mr. Larsen viste i sitt innlegg lengre oppe i tråden. Men....den dukket opp som 11 enheter så da er jeg nesten i boks. Hadde vært kjekt å fått med de 4 inngangene også da...

 

Jeg lurte på det samme. Jeg tenkte å bruke disse til å overvåke tur og retur vann.

Ser i manualen at disse står som disabled. Vet ikke om det gjør noen forskjell å enable disse, for så å gjøre en re-scan. Kommer til å prøve :)

 

Ellers er det viktig at vi som bruker z-water legger inn et event som triggers når aktuaroter har vært av i 14 dager. Skal de på i 10 minutter og så av igjen :)

Dette er for at ting ikke skal henge seg opp når mann ikke trenger så mye varme i alle rom. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser Z-Water eller koblingen mot HomeSeer har en bug. Når jeg slår på utgang 8 eller 9 kommer utgang 1 på og slår jeg på utgang 10 kommer utgang 2 på. Ikke noe problem for meg pr i dag men det betyr jo at i praksis er der bare 7 utganger...

 

Den har også en feil mot Fibaro HC2, da dauer den etter en stund (varier, 10 minuttt eller opptil flere timer) og må "sparkes" i gang igjen med en WakeUp-melding. Tok det opp med produsenten men de hadde aldri hørt om at den enheten hadde noen feil, yeah, right...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, SveinHa skrev:

Ser Z-Water eller koblingen mot HomeSeer har en bug. Når jeg slår på utgang 8 eller 9 kommer utgang 1 på og slår jeg på utgang 10 kommer utgang 2 på. Ikke noe problem for meg pr i dag men det betyr jo at i praksis er der bare 7 utganger...

Ja, det er dessverre en kjent feil. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har spurt om dette ifbm at jeg vurderte å koble google nest rett inn i z-water (altså bruke inngangene)

 

I følge produsent vil dette fungere, men du treng Z-Water med digitale utgangar. Den er utganspunktet levert med analoge utgangar men kan endrast til digitale ved OTA oppdatering av firmware.

 

Jeg har den OTA oppgraderingen liggende - men har ikke testet da jeg endelig skjønte hvorfor jeg ikke fikk Google Nest Heat link til å funke (noe som forøvrig fungerer meget bra nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Farmannsgata said:

I følge produsent vil dette fungere, men du treng Z-Water med digitale utgangar. Den er utganspunktet levert med analoge utgangar men kan endrast til digitale ved OTA oppdatering av firmware.

Hmmmm om dette er svaret fra Leverandør blir jeg litt bekymret....  ?

Det er vel inngangene som er Analoge som kan endres til digitale med OTA ?? 

image.png.d447a620495ccdf42c0e7cce4b0f4440.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Farmannsgata said:

Skal du bruke L/V varmepumpe på dette du kanskje?

Har bare el-kjele dessverre  ??

 

5 minutes ago, Farmannsgata said:

Det kan hende at svaret var konkret knyttet til Google Nest - det jeg spurte om var hvordan jeg kunne få Heat.It til å reagere på en "call for heat" kommando...

Mulig det. Men jeg synes forsatt at det er rart han kaller innganger for utganger. 

 

At nest skal styre z-water direkte, er det som en backup om Homeseer er nede. Eller skal du ha varmen som et eget system som Homeseer bare gir settpunkt ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.