Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Båt automasjon


Anbefalte innlegg

Hei er ny i gamet men vil gjerne sette opp en løsning for styring og overvåking av båten.

tenker på følgende.

 

hvilket system bør jeg satse på?

 

 

Har wifi i båten på 4G og internt batteri men ikke kablet nett.

tenker hovedsakelig bruk når båten liggger til landstrøm. 

 

Varsling 220v landstrøm forsvinner.

Styring av lader av på fra min tlf. Event fra kalender, batteribank avleser.

styring av 220v lys 

styring av avfukter basert på på når Temp over 5grader

Avlesing av temp

avlesing av fuktighet

avlesing av volt på batteribanken

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en laptop i båten? (f.eks til kartplotting) Annen PC? Da kan du realisere dette med en usb pinne eller to og gratis programvare (I tillegg til sensorene/aktuatorene da).

 

Alternativt kan du kjøpe en dedikert kontroller, men med så lite og enkelt system er kanskje det overkill.. Men vil du det tror jeg alle de kjente systemene du ser her på siden gjør jobben helt fint. Det er når nodene blir mange og automatikken blir komplisert at man trenger de råeste kontrollerene. :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.