Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Assosiere Aeon Labs Smart Switch 6 til termostat


JxxxIxxx

Anbefalte innlegg

Jeg har en Secure SRT321 termostat som er satt opp slik at den styrer en Fibaro strømplugg direkte via assosiasjon på gruppe 2. Etter gjentatte problemer med Fibaro-pluggen (den bare "dør" og må fjernes fra nettverket og legges til på nytt sånn ca. annenhver uke) har jeg bestemt meg for å bytte den ut med en annen type plugg. Jeg har nå lagt til en Aeon Labs Switch (ZW096) i HS. Den er lagt til non-secure siden SRT321 ikke støtter secure etter det jeg har fortstått.

Problemet mitt nå er at når jeg går inn og skal velge device som jeg skal assosiere til SRT321 så får jeg ikke opp "binary switch" devicen til Aeotec-switchen som et valg. I stedet kommer root-devicen til switchen opp. Dette gjelder forresten også en annen bryter av samme type som jeg har i nettverket også, begge viser bare root-devicen, og dette fungerer ikke. På Fibaroen og et par andre brytere jeg har i nettverket kommer "bryter"-devicen opp som valg, men altså ikke på disse ZW096-switchene.

Tenker jeg må prøve å løse dette inntil videre med å bruke en anne type bryter som jeg har, trolig en Telldus-switch, men jeg skulle gjerne funnet ut hvorfor jeg ikke kan assosiere termostaten til noen av de to ZW096-bryterne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 hour ago, ZoRaC said:

Hvilken device som vises skal ikke ha noe å si. Du assosierer med hele noden, ikke enkeltdevicer på noden. Om en node støtter at man assosiere med flere «deler» av noden så gjør man det med endpoints. 

OK, takk, var ikke klar over dette.

Når jeg assosierte til root-noden så fikk jeg opp en av de andre under-devicene (tror det var en som har med LED-lys å gjøre) når jeg ba om update på assosiasjons-status etterpå, så jeg ble litt skeptisk. Når jeg testet termostaten så fikk jeg det heller ikke til å fungere, men det kan ha vært noe annet jeg gjorde feil når jeg testet.

Har uansett brukt en annen switch nå, men skal prøve med ZW096 en gang til for å se om det virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, JxxxIxxx skrev:

Når jeg assosierte til root-noden så fikk jeg opp en av de andre under-devicene (tror det var en som har med LED-lys å gjøre) når jeg ba om update på assosiasjons-status etterpå, så jeg ble litt skeptisk.

 

Ja, det er en bug i HomeSeer, så den viser en random device tilhørende noden. Jeg tipper HomeSeer i de fleste tilfeller ikke kan vite hvilken node som styres av en assosiasjon, for det er jeg ikke sikker på at noden forteller controlleren. Så det riktige ville vært om den viste root-noden.

 

Så det må nok være noe annet feil.

Ville først dobbelsjekket at begge er lagt til non-secure. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, ZoRaC said:

Så det må nok være noe annet feil.

Ville først dobbelsjekket at begge er lagt til non-secure. :) 

Jeg prøvde igjen og fikk det nå til å fungere, så det må ha vært noe jeg gjorde feil første gang jeg prøvde.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.