Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Chromecast og dårlig Wifi? Ja, det stemmer


Moskus

Anbefalte innlegg

Dette problemet ser ikke ut til å gjelde alle trådløse routere. Selv bruker jeg Ubiquiti UniFi aksesspunkter og disse kneler aldri.

Men jeg hadde en Asus router som jeg slet veldig med, og det kan godt tenkes at chromecast var / er problemet.

Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte jo nylig TP-Link 3200 router, og det har fungert fjellstøtt hos meg.. Chromecast var helt ubrukelig på forrige router, men nå har det ikke vært et feilslag. Den står ganske alene på det ene 5ghz nettet, så den har kanskje kapasitet nok. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slitt med noe trøblete wifi og chromecast i det siste og bruker Ubiquiti UniFi aksesspunkter.
Hvilken modell bruker du da? Jeg har en UniFi AP AC pro og en UniFi AP AC lite.
Aldri merket noe problem hos meg, og jeg har 2 chromecast og 1 Nexus player på wifi hos meg. Samt at min Onkyo forsterker har også chromecast innebygd.

Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Osteduden said:

Har slitt med noe trøblete wifi og chromecast i det siste og bruker Ubiquiti UniFi aksesspunkter.

Interessant! Jeg opplever også problemer med WiFi i mitt nye hus med UniFi AP AC Pro aksesspunkt. Har en vanlig Chromecast tilkoblet dette nettet.

Må undersøke om det er noe sammenheng...

 

Hvilken router benytter du? Jeg benytter Altibox FMG midlertidig, til jeg får bestemt meg for Ubiquiti vs. Mikrotik...

Endret av Hillmar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 16/01/2018 at 16:44, Hillmar said:

Interessant! Jeg opplever også problemer med WiFi i mitt nye hus med UniFi AP AC Pro aksesspunkt. Har en vanlig Chromecast tilkoblet dette nettet.

Må undersøke om det er noe sammenheng...

 

Hvilken router benytter du? Jeg benytter Altibox FMG midlertidig, til jeg får bestemt meg for Ubiquiti vs. Mikrotik...

 

Jeg har en altiboks router som er satt i bridge mode. (usikker på mode) har så en asus rt-n66u router. 

har en unifi ap pro og en unifi ap ac lite. hovedsaklig proen som blir brukt med chromecasten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.