Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Nytt hus og ny ventilasjon, hvilken type?


Anbefalte innlegg

 
Hei JohnMartin, Har du denne dokumentasjonen liggende enda ? jeg har funnet modbus dokumentasjon på de gamle aggregatene på nett, men det ser ikke ut til å stemme mot de nye anleggene... 
Hei,

Har lagt ved det jeg fikk tilsendt. Vet ikke om det er det samme som du har funnet?

Tolker jeg det dit henn at du forsker på styring via modus? Kan jeg spørre til hvilken kontroller? HS3? [emoji16]http://cloud.tapatalk.com/s/5b180a643d76e/88500-SAVECAir%20Modbus%20variable%20list_EN%20%28A001%29%20%281%29.pdf

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Ola said:

Jeg forsker på styring via modbus ja, i openhab. jeg tenker å modifisere kode for openhab funnet i tråden her: https://community.openhab.org/t/modbus-and-system-air/6212 via den IAM modulen som kom med aggregatet (satt i modbus modus).

 

Ola

EDIT: glemte å takke for svar :)

 

 

Fulgte IAM modulen med aggregatet? Eller betalte du ekstra?

Fikk beskjed fra SystemAir at det var ekstrautstyr
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hoy @JohnMartin, jeg sitter i samme båt som deg. Jeg har nylig flyttet inn i nytt hus med Savecair og tenker å koble den mot HS3 i nær fremtid, og fant først nå ut at z-wave adapteren ikke er kompatibel ? Er komplett grønn på modbus, men får vel bare begynne å lese meg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 20/07/2018 at 08:17, kjempis said:

Hoy @JohnMartin, jeg sitter i samme båt som deg. Jeg har nylig flyttet inn i nytt hus med Savecair og tenker å koble den mot HS3 i nær fremtid, og fant først nå ut at z-wave adapteren ikke er kompatibel 1f644.png Er komplett grønn på modbus, men får vel bare begynne å lese meg opp.

 

Ja, huset er ikke ferdig for vår del, så har ikke fått satt meg inn  i modbus enda. 
Kommer ikke til å ha 1. prioritet med det første, men må vel se på det før eller siden ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Hvis noe vil bytte et VSR-500-anlegg som er Z-wave kompatibelt mot et VSR-500 SaveCair så hyl ut. 

Selv går jeg bort fra Z-wave og vil derfor ha Systemair sin egen app (som ikke er mulig å bruke mot Z-wave-anlegget som jeg har)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.