Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Røykvarsler, fremdeles POPP 004001 som gjelder?


kikkomana

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal bytte ut de gamle røykvarslerne og ønsker da å inkludere de i Fibaro Home Center 2, som i dag kun styrer varmen.

Røykvarslerne skal samtidig også hjelpe til med å øke rekkevidden, så de må være koblet til strøm.

Jeg trenger 6stk og jeg gjorde litt research på dette for 1 år siden og lurer derfor på om det fremdeles er POPP 004001 som gjelder? Eller er det kommet bedre modeller på markedet?

 

Seriekobling av røykvarslerene:

Fikk dette svaret fra POPP siste jeg sjekket, men usikker på hvordan dette gjøres i Fibaro Home Center 2:

 

It is recommended to use it with a maximum of 3 devices. But you can create a similar functionality by associating the sirens of all sensors together. You can do that with all 6 devices. The association will also work when the gateway is offline. 

 

Vil det da være mulig å ha "seriekobling" så alle "uler" hvis det brenner?

 

Når det gjelder innkjøp har jeg funnet disse butikkene som selger de:

Butikk pris totalt
Allcontroll.no 695 4 170
Intin.no 750 4 500
Tronika.no 798 4 788
Dustin 845 5 070
ELdirekte.no 894 5 364
Elektroimportøren 949 5 694
Elhandel.no 995 5 970

 

Er det noen som har erfaring med Allcontroll.no? Resten av disse butikkene er vel OK å handle fra?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Er også veldig interessert i dette. Har nettopp hatt en prat i heimen om vi burde sette inn flere varslere, så vi har i to barnerom, vårt soverom, felles hall, stue og evt. kjøkken. Dette blir da seks dingser, som blir mye både pengemessig og systemkompleksitetsmessig. Spesielt med tanke på begrensninger i linking etc. Alt må være uavhengig av HASS, siden det ikke er sikkert at HASS er tilgjengelig til enhver tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte heiman sine zwave varslere på aliexpress. De har passert både min biltema spray test og stek noe tørt i panna test. De fungerer dog ikke i serie kun z wave via hub. Men de utløser naturlig nok når de oppdager røyk. Smartthings kjører iallefall zwave lokalt så ikke så stor bekymring hos meg. Heiman sine utløste også på langt mindre røyk enn hva ikea sine :)

 

Skal nevnes jeg har 8 slike men 3 seriekoblede ikea varslere for , forsikingselskapet og redudans :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.