Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Død Aeotec plug-in


Erling

Anbefalte innlegg

Steindød faktisk, strømmen går ikke gjennom den en gang.

 

Z-wave reagerer ikke.E291101D-A329-42F3-BB58-E0086D796FCB.thumb.jpeg.01ad1e6961da640a5e39009eb8f32816.jpeg

 

den brukes til varmepumpa ute på terrassen, primært for å se forbruket med hver 3-5 mnd. mister wifi-modulen kontakt. Da er en off/on praktisk.

 

1. Noen ideer som kan få liv i den?

2. Kan jeg reklamere, eller er 2 år levetiden?

3. Hva finnes av nye? Må tåle litt vann, har brukt Fibaro før men da gikk jordfeilbryteren.

 

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Erling skrev:

den brukes til varmepumpa ute på terrassen, primært for å se forbruket med hver 3-5 mnd. mister wifi-modulen kontakt. Da er en off/on praktisk.

 

3 timer siden, Erling skrev:

2. Kan jeg reklamere, eller er 2 år levetiden?

Det er IKKE en utendørs-modul, så nei: Du kan nok ikke reklamere.

Det står jo til og med på den:

"NOT FOR USE WHERE DIRECTLY EXPOSED TO WATER"

Noe som betyr helt uaktuell utendørs på vestlandet.

 

Jeg har 5 stykker og alle lever i beste velgående, selv etter snart 6 års drift.

  • Sad 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

OK, gjelder det "alle"? Leilighet og enebolig?

 

Jeg er i leilighet som er ca. 10+ år gammel, innedelen er over et vindu med kabel ut til terrassen hvor den får strøm. Kabel går videre til utedelen.

 

Det var varmepumpemontøren som koblet det hele til, husk han sa noe om elektriker siden det ikke var støpsel men.

 

+

 

Fikk tak i en ny "dings" men her i uka snødde det sidelengs og da gikk jordfeilbryteren - så jeg må ha besøk før det regner/snør sidelengs.

 

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.2.2018 den 23.49, Hr Kotelett skrev:

Varmepumpe skal vel ha egen kurs idag, jeg fikk hvertfall påpekning på det på en el-sjekk jeg hadde.


hvem gjorde det? . :P

det er ikke krav om egen kurs til varmepumpe, (ikke som jeg har sett i NEK ihvertfall) så det skal nok gå bra.

uansett er ikke NEK tilbakevirkende, så om du har et hus som er bygd før gjeldene NEK, har du lov til å gjøre det slik reglene var fra byggeår. så fremt det ikke har blitt gjort større arbeid, da må det følge ny standard.

 

jeg monterer faktisk en del varmepumper om dagen, og vi henter strøm til den fra der det er hensiktsmessig. er det best med ny kurs gjør vi det, men om det er en kurs som ikke er for mye belastet, går vi derfra.

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Erling skrev:

Fikk tak i en ny "dings" men her i uka snødde det sidelengs og da gikk jordfeilbryteren - så jeg må ha besøk før det regner/snør sidelengs.

 

har du tenkt på å putte den inn i en tett koblingsboks? anbefales :P

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.2.2018 den 0.46, Håvardgj skrev:


hvem gjorde det? . :P

det er ikke krav om egen kurs til varmepumpe, (ikke som jeg har sett i NEK ihvertfall) så det skal nok gå bra.

uansett er ikke NEK tilbakevirkende, så om du har et hus som er bygd før gjeldene NEK, har du lov til å gjøre det slik reglene var fra byggeår. så fremt det ikke har blitt gjort større arbeid, da må det følge ny standard.

 

jeg monterer faktisk en del varmepumper om dagen, og vi henter strøm til den fra der det er hensiktsmessig. er det best med ny kurs gjør vi det, men om det er en kurs som ikke er for mye belastet, går vi derfra.

 

 

Godt vi fikk et kvalifisert svar, sjekket opp i papirene en gang til, står manglende jordfeilovervåkning, ikke noe om ny kurs. ? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.