Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

RFX433trxE i HomeSeer finner ikke noe


ZoRaC

Spørsmål

Da har jeg fått koblet opp min n RFX433trxE og lastet ned RFXCOM-plugin.

Device har status "On-line".

 

Men, den finner ikke min temp-sensor eller min magnetbryter (LMST-606).

Har slått på alle protokoller i plugin, for å være sikker, men det hjalp ikke.

 

Enhetene er lagt like ved RFX433trxE'en.

 

Hva gjør jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
3 minutter siden, Håvardgj skrev:

lite tips:

det er ikke lurt å ha alle protokoller aktive, siden det er noen som overlapper hverandre. det kan føre til ustabilitet.

Ja, gjorde det bare i et forsøk på om det løste problemet, siden den ikke fant noe som helst. 

 

Noen som vet hvilken protokoll den temp-sensoren bruker? Jeg fikk den inn, men den viste feil temp og mottok heller ikke nye temperaturer. Slo av en del protokoller og nå får jeg den ikke inn igjen i det hele tatt. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
9 timer siden, GeneralVirus skrev:

Den der fra Clas bruker Hideki/TFA. Den krever også Type 1 firmware til rfxtrxen. Firmware finner du her. Hvis jeg ikke tar helt feil så er det type 2 som er lagt inn som standard..

Takker så mye! Da har jeg fått satt på rett protokoll og byttet FW (den ble levert med Ext). Sensoren dukket opp med en gang nå! Så nå må jeg bare få testet dekningen litt og se hvor bra den funker. :)

 

8 timer siden, GeneralVirus skrev:

Mener å ha lest at det er mye støy fra Nexa sine bevegelses og magnet brytere. Vær obs på det hvis du har mye slikt utstyr. @Moskus som har nevnt det før.

Jeg har 1 magnetbryter fra Nexa og har tenkt å kjøpe Z-wave på alle fra nå av. Skal ha det i bakhodet, hvis jeg opplever problemer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
1 time siden, ZoRaC skrev:

Jeg har 1 magnetbryter fra Nexa og har tenkt å kjøpe Z-wave på alle fra nå av. Skal ha det i bakhodet, hvis jeg opplever problemer. :)

Det ligger mye banning bak den informasjonen, så det er greit å huske.

 

Hvis enkelte enheter også begynner å fuske i et område i huset, kan det være greit å bytter batterier. Magnetsensorer først. ;)

... til slutt hiver du dem ut. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.