Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

IDLock 101 / OZW / HASS - access control notification parameter


Tor Magnus

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg prøver å få satt opp automatisering rundt hvem som åpner døren og da trenger jeg tilgang til hvilken RFID som ble brukt på låsen.

 

Jeg har lett høyt og lavt i Home Assistant på alle devicene og det eneste jeg ser ut til å få er Notification Type = 0x06 (Access Control) med Notification Event = 0x02/4/6 (Manual/RF/Keypad). Data feltet for disse ser ut til å mangle i Hass og jeg lurer på om de mangler i OZW også.

 

Vet noen om OZW rapporterer dette? Er det noen som har fått hentet ut dette?

 

TM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Gaute skrev:

Mener det ikke er mulig å få frem hvilken RFID-brikke som er brukt, får ikke det i HomeSeer i alle fall....det er veldig kjedelig.

 

I følge låsens spesifikasjoner, så sender den info om dette. HomeSeer bare ignorerer det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1/31/2018 den 15.28, ZoRaC skrev:

I følge låsens spesifikasjoner, så sender den info om dette. HomeSeer bare ignorerer det...

I følge den gamle modellens spesifikasjoner så gjør låsen mye den egentlig ikke gjør... Håpet er vel at den nye skal løse en del av dette! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 31.1.2018 at 15:28, ZoRaC said:

I følge låsens spesifikasjoner, så sender den info om dette. HomeSeer bare ignorerer det...

Jepp, det var det jeg leste meg frem til også. Bruker HomeSeer også OZW i bånn?

 

1 hour ago, Moskus said:

I følge den gamle modellens spesifikasjoner så gjør låsen mye den egentlig ikke gjør... Håpet er vel at den nye skal løse en del av dette! :) 

Hm, dette må kanskje følges opp med IDLock da. Hadde vært innmari fint hvis de bare hadde hatt noen som fulgte med på dette forumet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tor Magnus skrev:

Bruker HomeSeer også OZW i bånn?

Nei.

 

1 time siden, Tor Magnus skrev:

Hm, dette må kanskje følges opp med IDLock da. Hadde vært innmari fint hvis de bare hadde hatt noen som fulgte med på dette forumet...

For den første versjonen var Z-wave-støtte noe som ble lagt til etterpå. Nå er vel håpet at de har fjernet noen av de unødvendige begrensningen de lagde for seg selv i den første versjonen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2.2.2018 at 15:25, Moskus said:

Nei.

For den første versjonen var Z-wave-støtte noe som ble lagt til etterpå. Nå er vel håpet at de har fjernet noen av de unødvendige begrensningen de lagde for seg selv i den første versjonen. :) 

 

Men er det noen som vet om dette sendes i det heletatt? Eller om dokumentasjonen lyver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
3 timer siden, Julius skrev:

Fant dere noe mer ut av dette? Sender ID-Lock paremetere, slik det er dokumentert. Kan Homeseer eventuelt lese parametere fra events?

Nei, det ser foreløpig ikke slik ut. IDLock 150 sender ikke notifikasjoner med hvilken kode/brikke som ble brukt.

 

IDLock har vel uttalt at dette var poenget, så vi får vel en fiks til det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.