Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Location tracking


Alpøy

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har tidligere brukt Owntracks (android) for å oppdatere location via mqtt/http til openhab. Men nå har Owntracks  over en periode ikke hatt noen android utviklere til å ivareta app'en og jeg har plagdes en del med den.

Noen som har tips til alternativer eller løsninger (ja jeg har sjekket alternativeto.net) ??    Det jeg er ute etter er en opensource/absolutt-ikke-en-cloud løsning!

 

 

(Prøvde meg forsåvidt litt med tasker men fikk den ikke til å sende %LOC via POST, det kom bare frem "%LOC" som string) ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Alpøy skrev:

(Prøvde meg forsåvidt litt med tasker men fikk den ikke til å sende %LOC via POST, det kom bare frem "%LOC" som string) 1f612.png

 

Jeg sender location til HS via tasker, med Google Maps link+bilde. Men ser at jeg først lagde en variabel der %LOCATION = %LOC, og så brukte jeg %LOCATION videre, muligens pga. at det ikke fungerte som du sier...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter noe g00gling og fikling fant jeg ut av det, måtte sette en statement under "data" for at det skulle tolkes rett samt sette rett encoding.

Så løsningen totalt sett var: "MyLocation=%LOC" og under content type sett: "application/x-www-form-urlencoded" 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.