Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

vera


toch

Spørsmål

12 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Jeg forstår ikke helt hva du mener....?

 

Hvis du bruker Vera kun til 433 MHz og SmartThings kun til Z-wave, så er det ingenting som hindrer deg i det. Du kan til og med ha ulike Z-wave nettverk også. Og enda mer: Den ene kan kanskje muligens også være en "secondary controller" i den andres Z-wave nettverk.

 

Hjemme hos meg har jeg hoved-HomeSeer, en Zee2 (også HomeSeer), en Home Control hub, en FutureHome hub og nå nettopp en Fibaro HCL. De påvirker ikke hverandre på noen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Hei igjen 

Beklager at jeg er uklar. Det er det jeg tenker - aa bruke 433 Mhz mot Veraplus.

Jeg vet jeg maser, men hvordan kan jeg  ha flere z-wave nett ? Er det bare aa definere net 1 med sine sensorer, on net 2 med sine sensorer feks net 1 = smartthing  og net 2 = veraplus.  ( ingen forstyrrelser mellom dem ? )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Vera Plus har i utgangspunktet ikke 433Mhz støtte, dette får den ved å koble til en RFXtrx433 modul. Vil du kun ha 433 sensorer, og kjøre alt ellers i smartthings så kan du spare 1500kr  ved å koble RFX til en PC eller Rasberry som kjører domoticz eller Home assistant kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Ok, ja da er det jo bare å sette den i arbeid. :) 

 

De vil ikke lage noen problemer for hverandre såvidt jeg vet, Z-wave sensorene snakker bare med de nodene de er "formelt introdusert" for. Du får legge ut noen ord her når du har fått sammenlignet de i bruk over litt tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
På ‎01‎.‎02‎.‎2018 den 19.29, PerH skrev:

Ok, ja da er det jo bare å sette den i arbeid. :) 

 

De vil ikke lage noen problemer for hverandre såvidt jeg vet, Z-wave sensorene snakker bare med de nodene de er "formelt introdusert" for. Du får legge ut noen ord her når du har fått sammenlignet de i bruk over litt tid!

hei igjen - går bort fra vera plus - beholder min Smartthings - jeg er bare en amatør i dette ,men er det mulig for en amatør ( har ingen peiling på programmering ) 

å installere  RFXtrx433 modul på PC samt kjøre dette mot Domoticz - har googlet litt - men det virker ikke helt rett fram å tilknytte RFX mudulen mot Domoticz  

  •  
  •  
  • Medlemmer
  • 33
  • 199 innlegg
  • System: Vera
 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Enkelt fortalt, rimelig plug and play:

https://www.domoticz.com/wiki/Hardware_Setup#Setting_up_a_USB_hardware

Sitat

First make sure the device is recognized in the system. Domoticz automatically detects the USB port.

Add USB Hardware

By pressing the ADD button, the hardware is added to the system and will automatically start.

Dette gjøres i menyen "Oppsett"->"Maskinvare"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.