Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Tibber plugin - Hva ønsker du deg?


Moskus

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, GeneralVirus skrev:

Prøvde dette mange ganger, hjalp ikke. Er consumption devicene som ikke vil nå. De andre funker fint på siste versjon. 

OK, prøv versjon 0.0.1.2. Helt utestet, men iallfall gjort noen endringer som fungerer for Pulse devicer.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, GeneralVirus skrev:

TIbber tok over strømmen hos meg for ikke så lenge siden, kan det ha noe med problemet å gjøre? Er kun 1 consumtion device den lager.

"Daily TextSummary" skal legge seg under Consumption Root... :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, GeneralVirus skrev:

Se der ja! Nå ble det riktig på første forsøk. Takk!

Åh, det var godt!

 

58 minutter siden, GeneralVirus skrev:

 man ha Pulse for å få noe på "Hourly TextSummary"?

... errrr... godt spørsmål! Jeg skal sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei,

 

Er noe tull med consumption. Har egentlig hatt denne feilmeldingen, men ikke tatt tak i det før nå i kveld når jeg omsider har fått Pulse opp å gå.

 

Log:

Quote
jan-21 21:05:49   TibberSeer ERROR TibberConsumption, UpdateData ERROR: Verdien kan ikke være null. Parameternavn: source
jan-21 21:05:49   TibberSeer ERROR TibberConsumption, GetConsumption ERROR: Error converting value {null} to type 'System.Double'. Path 'data.viewer.homes[0].consumption.nodes[0].unitPrice', line 1, position 171.
jan-21 21:05:49   TibberSeer ERROR TibberConsumption, GetConsumption ERROR: Error converting value {null} to type 'System.Double'. Path 'data.viewer.homes[0].consumption.nodes[4].unitPrice', line 1, position 982.
jan-21 21:05:49   TibberSeer ERROR TibberConsumption, GetConsumption ERROR: Error converting value {null} to type 'System.Double'. Path 'data.viewer.homes[0].consumption.nodes[2].unitPrice', line 1, position 581.

 

Noen tanker?
Er det noe som vil løse seg selv nå når Pulse er i drift, eller har det ikke noe med Pulse å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Moskus said:

Ja, feilen er at "home nr 0" (dvs. det første hvis du skulle ha flere) ikke har en enhetspris. Snodig!

 

Hadde tidligere 2 målere registrert i Tibber. Hoveddel og leilighet. Måtte da endre Home til 1 for hoveddelen, men nå har leietaker overtatt måleren, så endret da tilbake til 0. Men prøver jeg nå og endre til 1, så får jeg fortsatt samme feil. Så både 0 og 1 gir feilmeldinger.

Har ikke fått noe consumption report siden 3. januar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser ut til å være samme feilen jeg rapporterte tidligere. Jeg rakk aldri følge opp denne, så jeg har samme feilmeldingen på den fortsatt. Jeg husker jeg forsøkte å slette alt og legge inn på nytt uten hell, men der stoppet jeg den gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må dere sjekke i developer.tibber.com. Gå til API Explorer, last inn "personlig token" og vel "Consumption" eksempel-scriptet.

 

Eller bare bruk dette, som er ferdig tweaket:

 

{
  viewer {
    homes {
      consumption(resolution: DAILY, last: 30) {
        nodes {
          from
          to
          totalCost
          unitCost
          unitPrice
          unitPriceVAT
          consumption
          consumptionUnit
        }
      }
    }
  }
}

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Moskus said:

Da må dere sjekke i developer.tibber.com. Gå til API Explorer, last inn "personlig token" og vel "Consumption" eksempel-scriptet.

 

Eller bare bruk dette, som er ferdig tweaket:

 


{
  viewer {
    homes {
      consumption(resolution: DAILY, last: 30) {
        nodes {
          from
          to
          totalCost
          unitCost
          unitPrice
          unitPriceVAT
          consumption
          consumptionUnit
        }
      }
    }
  }
}

 

 

Det var mye "null" der, ja.. ?

Men etter at jeg fikk opp Pulse igår, så får jeg opp data.

Er det ikke mulig å bruke consumption uten Pulse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, JohnMartin skrev:

Er det ikke mulig å bruke consumption uten Pulse?

Jo, så lenge du er Tibber-kunde. Men er du helt fersk Tibber-kunde er det ikke mye data å hente. Tibber har kun data fra dagen du ble kunde, og alle papirer er i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, GeneralVirus skrev:

Er det mulig å få flere rader i Consumption Daily TextSummary?

Det kommer an på hva du mener med "rader"? Er det antall dager å se bakover i historikken?

 

TextSummary kan ikke gjøres så mye større for da blir teksten klippet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker bedre når det er listet nedover, for hos meg blir listen over priser pr time i døgnet helt skrullete hvis jeg har Sensibo enheten for varmepumpen enablet, så den må permanent stå som hidden for at ikke Tibber plugin skal ha helt vill formattering :) Så personlig fortrekker jeg nedover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, GeneralVirus skrev:

Flere rader slik som Price Today TextSummary har.

.. du mener slik som det allerede er i dag?

 

image.png

 

 

9 minutter siden, TomB skrev:

Jeg liker bedre når det er listet nedover, for hos meg blir listen over priser pr time i døgnet helt skrullete hvis jeg har Sensibo enheten for varmepumpen enablet, så den må permanent stå som hidden for at ikke Tibber plugin skal ha helt vill formattering :) Så personlig fortrekker jeg nedover...

Jeg kommer nok ikke til å reformatere fordi Snesibo-plugin'en justerer bredden på tabellen. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Moskus said:

Jeg kommer nok ikke til å reformatere fordi Snesibo-plugin'en justerer bredden på tabellen. ;) 

 

Har ikke bedt om det, sier bare at jeg synes det er helt greit at den er sånn den er :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.