Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Tibber plugin - Hva ønsker du deg?


Moskus

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, daniel.h.iversen skrev:

Ja,  kunne lagt til støtte for å hente historiske verdier fra inverteren (altså ikke streames), da de kun er tilgjengelig på timesnivå. 

Høres ut som en god idé. :) 

 

22 minutter siden, daniel.h.iversen skrev:

Men mange smarthus integrasjoner har allerede støtte for de samme inverterne, og muligheten for å hente de samme dataene direkte. 

Det er vel ingen unnskyldning? "Andre har gjort det før", liksom? :P 

Men seriøst, her er jo Tibber allerede på plass med APIet sitt, så det ville jo vært enda bedre å bare få det derfra. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, daniel.h.iversen said:

Men mange smarthus integrasjoner har allerede støtte for de samme inverterne, og muligheten for å hente de samme dataene direkte. 

 

Har forenklet mitt oppsett betraktelig om jeg kunne fått dataene i appen også via API'et og Plugin.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar via appen på spørsmålet jeg sendte igår:

 

Quote

 

foreløpig eksponerer vi ikke inverter-dataene i API'et. Det er kun netto-produksjon (som vi får fra nettselskapet) som er tilgjengelig.

Vi har imidlertid planer om å eksponere inverterdata (+ andre power ups data) gjennom API'et etterhvert.

 

 

??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Moskus skrev:

Noen andre enn meg som fikk nedetid nå i dag kl. 10:26?

Mistenker Pulse.

Jepp

 

Nov-14 10:26:46   Error Initializing plug-in(2): TibberSeer Instance::Object reference not set to an instance of an objectSTACK: at (wrapper managed-to-native) System.Object.__icall_wrapper_mono_remoting_wrapper(intptr,intptr) at (wrapper remoting-invoke) HomeSeerAPI.IPlugInAPI.InitIO(string) at Scheduler.clsHSPI.CheckInterfaces () [0x000c4] in <9d0c99dc968a48469ec86efcf4ea6794>:0
Nov-14 10:26:46   Info Plugin TibberSeer with instance: has disconnected
Nov-14 10:26:46   TibberSeer Timer elapsed. Updating Tibber-data.
Nov-14 10:26:39   Starting Plug-In Initializing plugin TibberSeer ...
Nov-14 10:26:38   Info Plugin TibberSeer has connected. IP:127.0.0.1:46324
Nov-14 10:26:38   Warning I/O interface TibberSeer is down, executable is not running, restarting ...
Nov-14 10:26:08   Info Plugin TibberSeer with instance: has disconnected
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her også, men med en noe annen error:

Om det skulle være av interesse.

 

nov-14 10:26:41   Error Initializing plug-in(2): TibberSeer Instance::Object reference not set to an instance of an object.STACK: at System.Runtime.Remoting.Messaging.LogicalCallContext.PropagateIncomingHeadersToCallContext(IMessage msg) at System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.PrivateInvoke(MessageData& msgData, Int32 type) at HomeSeerAPI.IPlugInAPI.InitIO(String port) at Scheduler.clsHSPI.CheckInterfaces()
nov-14 10:26:41   Info Plugin TibberSeer with instance: has disconnected
nov-14 10:26:33   Starting Plug-In Initializing plugin TibberSeer ...
nov-14 10:26:33   Starting Plug-In TibberSeer loaded in 15065 milliseconds
nov-14 10:26:18   Warning I/O interface TibberSeer is down, executable is not running, restarting ...
nov-14 10:26:18   Info Plugin TibberSeer has connected. IP:127.0.0.1:51742

 

nov-14 10:26:15   Info Plugin TibberSeer with instance: has disconnected
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En restart av plugin'en løste feilen hos meg nå. Jeg har ikke testet det tidligere i dag så jeg vet ikke om det hadde fungert tidligere...

 

Her er relaterte feilmeldinger fra mitt system.

nov-14 10:26:34   Error Initializing plug-in(2): TibberSeer Instance::Object reference not set to an instance of an object.STACK: at System.Runtime.Remoting.Messaging.LogicalCallContext.PropagateIncomingHeadersToCallContext(IMessage msg) at System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.PrivateInvoke(MessageData& msgData, Int32 type) at HomeSeerAPI.IPlugInAPI.InitIO(String port) at Scheduler.clsHSPI.CheckInterfaces()
nov-14 10:26:34   Info Plugin TibberSeer with instance: has disconnected
nov-14 10:26:32   Starting Plug-In Initializing plugin TibberSeer ...
nov-14 10:26:31   Starting Plug-In TibberSeer loaded in 15098 milliseconds
nov-14 10:26:16   Info Plugin TibberSeer has connected. IP:127.0.0.1:63158
nov-14 10:26:16   Warning I/O interface TibberSeer is down, executable is not running, restarting ...
nov-14 10:26:10   Info Plugin TibberSeer with instance: has disconnected

image.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde på nytt nå i kveld.

nov-14 20:23:55   Error Initializing plug-in(2): TibberSeer Instance::Object reference not set to an instance of an object.STACK: at System.Runtime.Remoting.Messaging.LogicalCallContext.PropagateIncomingHeadersToCallContext(IMessage msg) at System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.PrivateInvoke(MessageData& msgData, Int32 type) at HomeSeerAPI.IPlugInAPI.InitIO(String port) at Scheduler.clsHSPI.CheckInterfaces()
nov-14 20:23:55   Info Plugin TibberSeer with instance: has disconnected
nov-14 20:23:46   Starting Plug-In Initializing plugin TibberSeer ...
nov-14 20:23:46   Starting Plug-In TibberSeer loaded in 15047 milliseconds
nov-14 20:23:31   Info Plugin TibberSeer has connected. IP:127.0.0.1:62573
nov-14 20:23:30   Warning I/O interface TibberSeer is down, executable is not running, restarting ...
nov-14 20:23:20   Info Plugin TibberSeer with instance: has disconnected

 

Er dette fordi det er trøbbel med server hos Tibber?

Er det evt en måte å disable og enable en plugin via event?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også stopp 20:23, men i mitt tilfelle greide den å starte på nytt av seg selv så ting fungerte fint videre også.
Når en slik feil oppstår, kan det være en ide å drøye et minutt eller to før forsøk på restart? I tilfelle dette skyldes en kortvarig, forbigående "situasjon" hos Tibber...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, HSv skrev:

Når en slik feil oppstår, kan det være en ide å drøye et minutt eller to før forsøk på restart?

Jo, hvis det hadde vært så lett. Det er ikke jeg som styrer det. Men jeg skal plukke Tibber sitt .NET SDK fra hverandre og se hva jeg kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, mer feilsøking gir resultater. Jeg ser nå dette:

nov-21 13:00:31   TibberSeer ERROR TibberPrice, price info has no data, stopping further processing...
nov-21 13:00:31   TibberSeer Warning Downloading data failed. (Message: The remote server returned an error: (502) Bad Gateway.)

... så det er Tibber sine servere som sliter innimellom.

 

Nå med versjon 0.0.1.8 tror jeg ikke lenger det er dette som forårsaker kræsj, men Pulse-data. Så jeg får se nærmere på exception handling med det også. 

 

Men det var kjekt å se at HomeSeer nå klarte å starte opp igjen TibberSeer etter kræsj. Iallfall et skritt i riktig retning. :) 

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt en forespørsel til Tibber om hvorfor serverne har problemer hver dag kl. 13:00. Så vidt jeg kan se har det vært slik de 4 siste dager. Ny versjon kommer forhåpentligvis i løpet av helgen, og den tar med ny versjon av Pulse-SDKet fra Tibber + enda litt mer debugging slik at vi forhåpentligvis kan finne ut nøyaktig hvor det kræsjer. Så får vi se om det hjelper.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Moskus skrev:

Typisk.


Nå har TibberSeer kræsjet hver dag kl. 13:00 i over i uke. Når jeg sitter klar med debug på i Visual Studio for å finne den jævla feilen, så fungerer det utmerket. ?

Eg har ikkje hatt samme problem. Hadde det den 22.11., men ikkje sidan... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Moskus said:

Typisk.


Nå har TibberSeer kræsjet hver dag kl. 13:00 i over i uke. Når jeg sitter klar med debug på i Visual Studio for å finne den jævla feilen, så fungerer det utmerket. ?

Du var kanskje en time for tidlig ute? :P Krasjet hos meg nå kl 14.

 

image.png.51455c5b869bac88c99be216c805c6b1.png

Endret av Hillmar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det iallfall tilsynelatende ikke vært noen kræsj av Tibber, så jeg regner også med at den nye versjonen er greit stabil.

 

Versjon 0.0.1.9 her, men husk at også Tibber.SDK.dll filen denne gangen må oppdateres (ligger i \bin\TibberSeer)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

?

0.0.1.9

 

 

Nov-28 14:00:39   Error Initializing plug-in(2): TibberSeer Instance::Object reference not set to an instance of an objectSTACK: at (wrapper managed-to-native) System.Object.__icall_wrapper_mono_remoting_wrapper(intptr,intptr) at (wrapper remoting-invoke) HomeSeerAPI.IPlugInAPI.InitIO(string) at Scheduler.clsHSPI.CheckInterfaces () [0x000c4] in <9d0c99dc968a48469ec86efcf4ea6794>:0
Nov-28 14:00:39   Info Plugin TibberSeer with instance: has disconnected
Nov-28 14:00:38   TibberSeer Timer elapsed. Updating Tibber-data.
Nov-28 14:00:33   Starting Plug-In Initializing plugin TibberSeer ...
Nov-28 14:00:33   Info Plugin TibberSeer has connected. IP:127.0.0.1:57356
Nov-28 14:00:32   Warning I/O interface TibberSeer is down, executable is not running, restarting ...
Nov-28 14:00:23   Info Plugin TibberSeer with instance: has disconnected
Nov-28 14:00:23   TibberSeer Warning RestartRealtime triggered...
Nov-28 14:00:22   TibberSeer ERROR TibberConsumption, time sums failed
Nov-28 14:00:22   TibberSeer Warning IObserver OnCompleted: Live measurement stream has been terminated.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.