Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Tibber plugin - Hva ønsker du deg?


Moskus

Anbefalte innlegg

Moskus skrev (7 timer siden):

Jeg tipper du bruker feil HomeID. Er det mulig du blander Tibber token og HomeID?

 

Ganske sikker på at jeg ikke har gjort det?

 

image.png.69ccfa7861e9073270074b3bf8cc0914.png

Brukt den som Tibber token

 

 

image.png.f6ccb0e866ab31ff74e2df219fe9ceee.png

 

Og den bak der som HomeID

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei.

 Får ikke opp Config menyen i Hs4. Kan jeg få en kopi av ini filen til tibberseer med eksempel på data når man har tilkoblet

Tibber Pulse? Kjører siste beta versjon av TibberSeer.

Denne feilmeldingen kommer i loggen:

07.04.2022 16.24.21
Legacy-Plugin
TibberSeer ERROR
Registering Web Links (RegisterWebPage): Objektreferanse er ikke satt til en objektforekomst.
Endret av Rogerbl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 06/04/2022 at 23:37, Rogerbl said:

Kan jeg få en kopi av ini filen til tibberseer med eksempel på data når man har tilkoblet

Tibber Pulse?

Tror ikke det hjelper deg, og det er nok ikke mange som vil dele IDen sin med seg. :)

 

Men stopp plugin'en, slett ini-filen, og start plugin'nen på ny. Da opprettes en ny.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Moskus said:

Tror ikke det hjelper deg, og det er nok ikke mange som vil dele IDen sin med seg. :)

 

Men stopp plugin'en, slett ini-filen, og start plugin'nen på ny. Da opprettes en ny.

 

Den er grei, har allerede fixet det. Fikk lagt inn token i ini fila, men 'More' knappen dukker ikke opp i Plugin management og

plugin'en kommer ikke på lista over innstallert plugin'er.

I loggen kommer en feilmelding om weblinks blir ikke registrert men den kommer opp med data likevel og det holder for meg:

Legacy-Plugin
TibberSeer ERROR
Registering Web Links (RegisterWebPage): Objektreferanse er ikke satt til en objektforekomst.
 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Rogerbl said:

I loggen kommer en feilmelding om weblinks

Det er et tegn på at plugin'en er forsøkt startet flere ganger. Deaktiver plugin'en, drep alle instanser som kjører, og start opp på ny. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moskus skrev (9 timer siden):

Det er et tegn på at plugin'en er forsøkt startet flere ganger. Deaktiver plugin'en, drep alle instanser som kjører, og start opp på ny. :) 

Treng tips til regel for automatisk Restart av plugin. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nokon andre som ikkje har fått oppdatert strøm prisen siden 5.april?

 

4.12.2022 09:27:43
Legacy-Plugin
TibberSeer ERROR
TibberPrice, Device updated failed for devtype =100, msg: Object reference not set to an instance of an object.
4.12.2022 09:27:42
Legacy-Plugin
TibberSeer ERROR
TibberPrice, hasCurrentPrice failed: Object reference not set to an instance of an object.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant feilen til slutt :) 

 

Solgte og kjøpte hus i 2019 og da ligger eg inne med 2 hus i Tibber, så nå når de som kjøpte huset av oss i 2019 solgte det igjen så har tydligvis ikkje de nye eierene Tibber og dermed datt prisen ut siden eg ikkje hadde byttet til hus 2 i config.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i lengre tid hatt feil med prisene i TibberSeer. Dvs current price og average price ser riktig ut. Men High og Low er feil, samme med StDev. Feks denne timen er current price høyere enn dagens High, noe som ikke kan stemme. Eller er det noe jeg misforstår med tallene?

 

image.png.f888e5716f40a29d0b20aece6e510a32.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Moskus skrev (På 14.4.2022 den 17.39):

Jo, det kan stemme. "High" er en statistisk verdi, den er gjennomsnittsprisen + et standardavvik. :) 

Jeg skulle nok også gjerne sett verdier for dagens høyeste og laveste. :)

 

Har et annet issue...etter oppdatering av plugin mister jeg ikonene. Har sett det før også. Noe jeg gjør galt, eller er det noen enkel fiks? Den øverste har jeg fikset i Status/Graphics fanen, men det er jo litt jobb.

Akkurat nå ser det ut til at den prøver å finne ikonene i .../images/HomeSeer/contemporary/

 

 

image.jpeg.d0c7ceb43cda777b88e992df3a403d06.jpeg

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Essand skrev (På 26.5.2022 den 10.58):

Jeg skulle nok også gjerne sett verdier for dagens høyeste og laveste. :)

Max og Min? Setter det på lista. :) 

 

Essand skrev (På 26.5.2022 den 10.58):

Akkurat nå ser det ut til at den prøver å finne ikonene i .../images/HomeSeer/contemporary/

Ja, det er en standard mappe i HS3. Hvis du finner plasseringen i HS4, så skal jeg oppdatere referansene. (Eller jeg må installere HS4 på dev-PCen uansett, når jeg tenker meg om).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på med en beta som har en del omskrivinger mtp. på datauthenting da det 1) bruker mindre lokale ressurser og 2) bruker mindre ressurser hos Tibber. Man trenger ikke oppdatere data som ikke behøver å oppdateres.

 

Spørsmålet er altså om jeg klarer å håndtere alle eventualitetene, og da trenger jeg et par som kan teste. Det blir ikke helt enda, men relativt snart.

 

Frivillige?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moskus skrev (7 minutter siden):

Jeg holder på med en beta som har en del omskrivinger mtp. på datauthenting da det 1) bruker mindre lokale ressurser og 2) bruker mindre ressurser hos Tibber. Man trenger ikke oppdatere data som ikke behøver å oppdateres.

 

Spørsmålet er altså om jeg klarer å håndtere alle eventualitetene, og da trenger jeg et par som kan teste. Det blir ikke helt enda, men relativt snart.

 

Frivillige?

Jeg kan godt være med å teste.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moskus skrev (På 28.5.2022 den 9.00):

Max og Min? Setter det på lista. :) 

 

Ja, det er en standard mappe i HS3. Hvis du finner plasseringen i HS4, så skal jeg oppdatere referansene. (Eller jeg må installere HS4 på dev-PCen uansett, når jeg tenker meg om).

 

I HS4 er folderen \images\HomeSeer\status

 

Kan godt teste ved behov ja :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Essand skrev (11 timer siden):

I HS4 er folderen \images\HomeSeer\status

Ja, jeg fant. Er allerede korrigert. Ser også at HS4 formaterer HTML litt annerledes enn HS3, så det får jeg også fikse.

 

Det mangler en siste sjekk her hos meg, samt en test på å få inn scripting-funksjoner med/uten tilhørende statistikk, så får dere PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hei! :)

 

Veldig bra jobba! :)

 

No får eg litt til å sette meg inn i ved anledning.

 

Er det lagt inn hensyn til effekttariff?

 

I tilfelle har eg ynskje om å kunne forholde meg til den også. :)

Eg har lagt ved mitt device som lagrar månedsrekord på timeforbruk, som sjekkar tibber sitt tall mot dette devicet. Er tibber sitt tall større, 5 sekunder før ny time, skriv eg denne verdien over til device.

 

Effektstyringa mi samanliknar dette devicet minus en verdi mot tibber sitt realtime consumption device, så mot slutten av timen blir forbrukerar skrudd av i trinn, til start på ny time, då blir det full guff igjen.

 

Med tanke på andre varmekilder, har dei ikkje samme evne til å lagre energi, så dei har mindre gevinst av å kjøre på dette scriptet?

 

Med venleg helsing 

SmartSelect_20220620-084220_Chrome.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.