Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Tibber plugin - Hva ønsker du deg?


Moskus

Anbefalte innlegg

@Moskus, no ser dette svært så bra ut!

Har testa to timeskift no, og det ser ut til at dei korrekte eventa og devicane som eg har oppretta blir aktiverte. Som du nevnte blir det av ein eller anna grunn krøll om ein kopierer eit event og endrar detaljar, det ser ut til å stemme. Endte opp med å opprette 48 nye events frå sctrach, og dei blir  så vidt eg kan sjå aktiverte på korrekt tidspunkt.

Skal prøve ut litt meir, men dette ser lovande ut! ?

 

Edit: Ser lovande ut etter i natt også. Har no gjeninnført Nth-time på i styring av varmekabel og varmtvannstank.

Endret av bjornepappa
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bjornepappa skrev:

kopiering og endring av eksisterande events ser ut til å beholde innholdet i det opprinnelige eventet...

Ja, dette må dobbeltsjekkes, for det skal IKKE være slik ihht. koden. Det er litt rart...

 

Det virker til å være en bug i HomeSeer, men jeg skal sjekke med HS-folkene.

 

Hvis man fjerner Triggeren/condition og legger den til på ny, så fungerer det som fjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Moskus said:

Ja, dette må dobbeltsjekkes, for det skal IKKE være slik ihht. koden. Det er litt rart...

 

Det virker til å være en bug i HomeSeer, men jeg skal sjekke med HS-folkene.

 

Hvis man fjerner Triggeren/condition og legger den til på ny, så fungerer det som fjell.

Har samme problemet når jeg bruker pushover pluginen, men samme løsning som nevnt her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, BME skrev:

Har et ønske om at en i config kan fortelle om en bor i sør eller i nord.

Ja, den kan jeg se, men det er ingen måte å hente dette ut fra Tibber på. Men jeg kan vel legge til et valg om å oppgi priser med og uten MVA. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Moskus skrev:

Ja, den kan jeg se, men det er ingen måte å hente dette ut fra Tibber på. Men jeg kan vel legge til et valg om å oppgi priser med og uten MVA. :) 

Prisen er nok riktig ut fra Tibber. Det var mer om ikonene skulle være blå, grønn, gul eller rød. I beskrivelsen av TibberSeer ser det ut som om grenseverdiene for farge på ikoner er hardkodet, men det er denne hardkodingen av grenseverdier som jeg tenker bør kunne ta hensyn til sør eller nord (med/uten moms).

 

F.eks:

Farge        Pris sør            Pris nord

Hvit           < 0,20               < 0,15

Blå            0,20 - 0,40        0,15 - 0,30

Grønn       0,40 - 0,60        0,30 - 0,45

Gul            0,60 - 0,80        0,45 - 0,60

Rød           > 0,80                > 0,60

 

Det mest ideelle hadde selvfølgelig vært om dette var grenseverdier som kunne endres i config.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Moskus skrev:

tror jeg at hvis du endrer det i device config -> Status Graphics, så overskriver ikke plugin'en det senere. :) 

Kan prøve det, men da må jeg gjøre det på hver device...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.