Gå til innhold
  • Bli medlem
Moskus

Tibber plugin - Hva ønsker du deg?

Anbefalte innlegg

Jepp. Samme her. Tibber lukker RealTime-strømmen uten videre, og av en eller annen merkelig grunn som jeg enda har til gode å forstå så drar det med seg TibberSeer i samme slengen. Lurer på om det går for kort tid etter at RealTime-strømmen lukkes til den starter igjen...

Noe å teste!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
22 timer siden, Moskus skrev:

... nå @ZoRaC, er jeg spent. Du pleier jo å ha en del kræsj, men her har det faktisk vært helt stabilt i 2 døgn

Jeg oppgraderte til .8 på tirsdag, har ikke krasjet etter det... 😛 får vel prøve .9 i helga. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det samme skjedde i dag 29.11 13:00 - men i dag greide TibberSeer i allefall å starte opp igjen 🙂

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, HSv skrev:

Det samme skjedde i dag 29.11 13:00 - men i dag greide TibberSeer i allefall å starte opp igjen 🙂

Ja, samme. Mulig den kvelda i går, for jeg hadde rota det litt til med plugin-startingen, så den kjørte to ganger.

Skal sette inn en litt større delay på oppstarten, så får vi se.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vel ikke spesielt for TibberSeer, men generelt for alle plugins: Er det noe enkel måte å sjekke om en plugin kjører? Som f.eks Tibberseer? Slik at man enkelt kan lage et event: "Plugin xx kjører ikke", start/stop plugin? Jeg bruker et script fra Jon00 for å stoppe/starte plugin, men det trenger kun å kjøre om en plugin har stoppet..... Eller, er løsningen å sjekke siste oppdatering og hvis den tar for lag tid: Kjør stop/start?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, akkurat den sjekken gjør HomeSeer faktisk selv. Dvs. hvis prosessen til plugin'en ikke kjører, så restartes den automatisk.

Problemet oppstår når en prosess "henger" eller "er låst". Den kjører strengt tatt men gjør ikke noe fornuftig...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, dette begynner i det minste å se lovende ut! :)

Sitat
des-03 14:00:50   TibberSeer Warning RestartRealtime triggered...
des-03 14:00:45   TibberSeer Warning RealTime measurements are not running. Waiting 5 seconds before restarting thread...
des-03 14:00:40   TibberSeer Warning RealTime measurements are not running. Waiting 10 seconds before restarting thread...
des-03 14:00:30   TibberSeer Warning RealTime measurements are not running. Waiting 20 seconds before restarting thread...
des-03 14:00:30   TibberSeer ERROR TibberConsumption, time sums failed
des-03 14:00:29   TibberSeer ERROR TibberPrice, price info has no data, stopping further processing...
des-03 14:00:29   TibberSeer Warning TibberPrice, GetPriceInfo: Downloading data failed. (Message: The remote server returned an error: (502) Bad Gateway.)
des-03 14:00:20   TibberSeer Warning RealTime measurements are not running. Waiting 30 seconds before restarting thread...
des-03 14:00:15   TibberSeer Warning IObserver OnCompleted: Live measurement stream has been terminated.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter og ha kjørt 1.9 en stund nå(6 dager) så ser jeg at den stort sett fikser seg selv.

Det var en Realtime-stopp for et par dager siden den ikke klarte og fikse men da bare restartet jeg den så gikk det igjen.

Men i dag stoppet den helt og jeg måtte restarte hele plugin, feilmelding:

Capture_tibber.PNG.1d5e0e29855f9413eb5ec85dc1784c92.PNG

Endret av prnordmarken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er "fikset" i .10. Jeg kan merkelig nok ikke teste på om webhook'en er tilgjengelig med TibberSDK'et, så vi venter heller en stund til det fungerer igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, myrene skrev:

Stoppet 08:00:52 i dag. Måtte restarte HS3

Jeg ser at RealTime har gått ned kl. 08:00:56, 13:00:29, 14:00:29 og 15:00:51 men versjon .10 har holdt seg i live hele tiden. Skal lage en oppdatering til dere nå. :)

• Like 1
  • Thanks 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må nok plukke TibberSDK'et fra hverandre, ser at TibberSeer kræsjer når Tibber ikke har fikset RealTime-strømmen på det halve minuttet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider