Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Hvor kan jeg putte mikromodulen?


Venin

Spørsmål

Jeg trenger et sted å putte en av/på mikromodul. ☺️

 

Jeg har en trippelbryter hvor den ene bryteren styrer lysrøret over vasken som dere ser på bildet. Jeg har tenkt å gjøre trippelbryteren om til en dobbeltbryter (ved å flytte ledninger til en annen koblingsboks og dermed blande to kurser i samme boks) og putte inn en Fibaro dimmer. Hensikten er å kunne dimme taklampa med én bryter, og skru av og på lysrøret over vasken med den andre. 

 

Men så tenkte jeg at det kunne vært lurt at lampa under overskapene (til høyre i bildet) hadde blitt skrudd av/på sammen med lysrøret over vasken. Jeg har da kommet frem til følgende løsning: Koble bort det fast tilkoblede lysrøret, trekke ledningene som stikker ut fra veggen (ingen koblingsboks der) bort til hjørnet under overskapene og montere en utenpåliggende stikkontakt der. Deretter lage støpsel på lysrør-lampa og legge ledningen samme plass bort til stikkontakten. Da kan jeg bare plugge i støpselet til lampa som henger under overskapene, og begge lampene vil være styrt av bryteren.

 

Så jeg lurer egentlig på to ting. Finnes det en smartere løsning? ? Og hvis ikke, hvor kan mikromodulen plasseres? Veggene er gips, og stikkontakten som dere ser til høyre i bildet er ikke styrt av noen bryter.

Kjøkken.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

 

19 timer siden, Venin skrev:

Jeg trenger et sted å putte en av/på mikromodul. 263a.png

 

Jeg har en trippelbryter hvor den ene bryteren styrer lysrøret over vasken som dere ser på bildet. Jeg har tenkt å gjøre trippelbryteren om til en dobbeltbryter (ved å flytte ledninger til en annen koblingsboks og dermed blande to kurser i samme boks) og putte inn en Fibaro dimmer. Hensikten er å kunne dimme taklampa med én bryter, og skru av og på lysrøret over vasken med den andre. 

 

Men så tenkte jeg at det kunne vært lurt at lampa under overskapene (til høyre i bildet) hadde blitt skrudd av/på sammen med lysrøret over vasken. Jeg har da kommet frem til følgende løsning: Koble bort det fast tilkoblede lysrøret, trekke ledningene som stikker ut fra veggen (ingen koblingsboks der) bort til hjørnet under overskapene og montere en utenpåliggende stikkontakt der. Deretter lage støpsel på lysrør-lampa og legge ledningen samme plass bort til stikkontakten. Da kan jeg bare plugge i støpselet til lampa som henger under overskapene, og begge lampene vil være styrt av bryteren.

 

Så jeg lurer egentlig på to ting. Finnes det en smartere løsning? 1f601.png Og hvis ikke, hvor kan mikromodulen plasseres? Veggene er gips, og stikkontakten som dere ser til høyre i bildet er ikke styrt av noen bryter.

 

 

Multibokser er da fine å felle inn i gipsvegger, enten setter man et blindlokk over, eller så setter man en bryter, kontakt eller lampe foran.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.