Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Lux

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fått opp et relativt godt og redundant system med zwave heiman (AliExprs) brannvarslere og sirener. Er veldig fornøyd, dog jeg har noen ikea varslere som er dobbel sikringen min. 

 

Et av hovedgrunnene til at jeg ønsket et automatisert hjem var å kunne redde hunden min om det skulle brenne når jeg er på jobb. Opprinnelig mål er oppnådd, men jeg ser muligheter jeg aldri før har sett med det nye systemet. Er det noen som har testet et godt system for å åpne en luke eller dør automatisk ved brannalarm? Jeg kan lett trene hunden til å stikke ut nåe han hører lyd X :)

 

 

Ps kjører smartthings men det gjør liten forskjell i det hele.

 

20180126_191814.jpg

20180127_093837.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det finnes nok en luke stor nok, men ønsker ikke å sette hull på døra :/ Han er en samojed. Fordel er at sjefen er også enig i at vi trenger en robot støvsuger :)

 

Har vurdert å bare koble en port/ vekt med sonoff relee.  evt sette hunden i garasjen og bruke port åpnern :) Men hadde håpet å komme fram til noe mer elegant.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.