Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hvor kjøpe USB plugg med ledning til Aotec Multisensor?


Anbefalte innlegg

Jeg finner kun varer fra Kina, og det kan jo fort ta 1 måned før de leveres

https://www.ebay.com/itm/Micro-USB-5-Pin-Female-Jack-4-Pin-4-Wire-Data-Charge-Cable-Cord-Connectors-DIY/291520481795?hash=item43dff98a03:g:04MAAOSwPcVVre5K

 

Det må vel finnes andre plasser og få kjøpt noe slikt?

Fint hvis noen har tips på hvor man kan få kjøpt noe lignende og hvor levering er under en uke.

Endret av kikkomana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger 6 stk.

Har i dag 6 stk bevegelses sensorer som er koblet til et gammelt 12V system, og etter jeg fikk Fibaro HC2 skal elektriker koble opp 5V og erstatte de gamle med Aeotec multisensor. Så det er kun snakk om å få USB -hun kontakt på eksisterende ledninger. Så 10cm ledning er vel nok.

 

Kunne kanskje kjøpt noen av disse på Kjell.com?

USB-kontakt til lodding USB-A Her må det loddes og det ønsket elektrikeren å unngå :)

Forlengelseskabel for USB 2.0 Svart 0,1 m Denne kunne vel også ha funket hvis man klipper den, men prisen er jo nokså høy.

 

Endret av kikkomana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strøm til MS6 trenger du kun 2 ledninger, er det litt lange strekk så bør du gå opp litt kvadrat på kabelen. Om du får elektrikeren din til å trekke kablene så kan du koble dette seinere og da kan du bruke slike -> https://www.aliexpress.com/item/2Pcs-free-shipping-USB-female-to-screw-connector-USB-plug-with-shield-connector-USB2-0-Female/32735316199.html

 

Dog tar ca 1 mnd å få dem fra kina :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, cogliostrio said:

Klippe av kablen som kom med MS6, og koble sammen med wago-klemmer?. (den røde er minus).

Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har tenkt på dette...Det må da være det enkleste :) Da går jeg for den løsningen.

 

1 hour ago, berland said:

Leverer elektriker trafo til 5V eller har du skaffet det selv? Jeg lurer på det samme, får elektriker på besøk om en uke. Hvis det er lov å ha 5V trafo i en spotkasse som også huser en 230V led så kan det være en løsning hos meg.

Vi har et gammelt alarmsystem på 12V hvor alt av kabler går fra sikringsskapet, så vi bruker kablene som allerede ligger der og elektriker skulle ordne trafo for meg, så jeg vet ikke hva han har bestilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.