Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Edit Status Graphic for device


Ruud

Anbefalte innlegg

Jeg har en liste med mange ikoner som er satt opp for en divice. Den samme grafikken ønsker jeg på flere divicer. Noen som vet om det er mulig å kopiere dette fra en divice til en anden, det hadde vert mye enklere enn å trykke dette inn manuelt på alle devicene mine som skal ha samme grafikk status.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det denne du leter etter https://forums.homeseer.com/showthread.php?t=186040 ?

Den fungerte fint device image, men ikke for Thumbnails,

For dersom du legger til Thumbnail med plugin, og deretter skal skifte et device image på selve devicen, så slettes bildet fra homeseer.

(homeseer lager uansett thumbnail ifra device image, så du trenger ikke gjøre dette fra noen plugin.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Hei igjen. Jeg skal lage et skript som setter Status Text for device og Status Graphic for device.

Det blir en ca. 60 statuser med 60 forskjellige grafikker og dette skal være likt på minst 4 devicer, derfor tenkte jeg det var lurt å scripte isteden for å gjøre det manuelt.

Jeg har selvfølgelig klippet og limt fra noen andre sitt script men mistet orginalscripte jeg klippet fra. Når jeg prøver med vedlagt test script får jeg 2 feilmeldinger i loggen som jeg ikke forstår, noen som skjønner dette?

 

mar-20 21:36:41   Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\Menneske Grapic setting.vb: Property 'Value' is 'ReadOnly'.
mar-20 21:36:41   Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\Menneske Grapic setting.vb: Namespace or type specified in the Imports 'System.Core' doesn't contain any public member or cannot be found. Make sure the namespace or the type is defined and contains at least one public member. Make sure the imported element name doesn't use any aliases.
mar-20 21:36:40   Event

Running script in background: C:/Program Files (x86)/HomeSeer HS3/scripts/Menneske Grapic setting.vb

Sub Main(Optional ByVal Parms As String = "")
    Dim intDevices() As Integer = {203} 'oppdater
    Dim ImagePath As String = "images/Ruuds-pic/Icons8-Office/"

    Dim dvRef As Integer
    Dim vPair As VSPair
    Dim gPair As VGPair

    For i As Integer = 0 To ubound(intDevices)
        dvRef = intDevices(i)

        If hs.DeviceExistsRef(dvRef) Then
            Try
                hs.DeviceVSP_ClearAll(dvRef, True)
                hs.DeviceVGP_ClearAll(dvRef, True)

                vPair = New VSPair(1)
                vPair.PairType = VSVGPairType.SingleValue
                vPair.Value = 20  
                vPair.Status = "er hjemme"
                hs.DeviceVSP_AddPair(dvRef, vPair)

                gPair = New VGPair
                gPair.PairType = VSVGPairType.SingleValue
                gPair.Value = 20
                gPair.Graphic = ImagePath & "020-erHjemme-hus.png"
                hs.DeviceVGP_AddPair(dvRef, gPair)

                hs.SaveEventsDevices()
                hs.WriteLog("Info", "VS/VG pairs reset complete for dvRef: " & dvRef)

            Catch ex As Exception
                hs.WriteLog("Error", "Error processing dvRef: " & dvRef & " : " & ex.message)
            End Try

        Else
            hs.WriteLog("Error", "dvRef: " & dvRef & " doesn't exist in HS!")
        End If
    Next

    vPair = Nothing
    gPair = Nothing
End Sub

 

Endret av Ruud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Moskus skrev:

Det er bedre om du poster scriptet istedenfor et screensot... vi har til og med en kode-tag her på forumet. :) 

Helt enig, ble tul med screenshot.. har endret nå.

Har du peiling på hvorfor jeg får Property 'Value' is 'ReadOnly'.?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.