Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Lisens


bjwanvik

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en idè her, men klarer ikke å tolke godt nok på sidene til Homeseer.

I huset til dama, som vi nærmest kan sammenligne med et feriehus, kjører vi i dag Vera. Dette fungerer forsåvidt greit da det er svært få enheter og bare et par plug-ins, men tanken er jo å utvide endel her også. Da vil det jo være veldig greit å kjøre Homeseer overalt så en slipper å forholde seg til flere systemer...
Kom til å tenke på at det på sett og vis ville vært veldig greit å styrt alt sammen fra samme installasjon, men det er ikke akkurat bare å strekke kabel mellom husene, så det er vel lite trolig at det blir stabilt nok om alt må f.eks via VPN..

 

Er det slik at en for hytte/feriebolig/hus nr 2 må kjøpe en fullverdig lisens? Hvordan stiller det seg mtp alle andre plug-ins som er kjøpt? Er de hardt låst mot lisensen min, eller er de knyttet til meg som kunde, slik at jeg kan benytte de i flere installasjoner?

@Fermate har vel kanskje erfaring her? :)

Endret av bjwanvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja formelt skal du jo kjøpe en ny lisens selv om jeg er usikker på hva som skjer om du kjører den samme på to steder....

 

Jeg har selv mange lisenser og byttet servere og lisenstyper mange ganger uten problemer.

Antakeligvis ville "MY Homeseer" være det største problemet om du forsøkte.

 

Men jeg er så begeistret for HS at jeg kjøper nye lisenser med et smil til hvert sted.

 

VPN ville nok funket helt fint om du har stabil Internet forbindelse begge steder, men mange av oss ønsker jo at ting skal være self-contained og minst mulig i skyen, så du får vurdere hvor stor sannsynlighet det er for at du mister kontakten med hytta og hva konsekvensene vil være.

Jeg har feks en SMS basert "ring hytta varm" i tillegg til HS for å kunne boote router og server i Danmark.

-1500 kr er mye billigere enn å måtte dra ned dit :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg glemte å svare/følge opp denne..

Det spørs om vi kanskje kjøper en vanlig lisens.. Raspberry Pi kan vel ikke kjøre alle plug-ins og det er vel begrensninger i hvor mye en kan kjøre?
Har ikke mange enheter der (ikke enda ihvertfall), men kanskje noe større variasjon enn hos meg - her er det stort sett Z-wave og serial, der er det mer Sonos, iRobot, Harmony, og forhåpentligvis slipper vel Husqvarna noe så vi får styrt plenklipperne snart også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, bjwanvik skrev:

Raspberry Pi kan vel ikke kjøre alle plug-ins og det er vel begrensninger i hvor mye en kan kjøre?

Jo, hvis du installerer fullversjonen så kan den stort sett kjøre det meste. Flere og flere plugins kjører nå også på Linux. Fullversjonen har ikke den samme 5-plugin-begrensningen som Zee2/HS3Pi har.

 

... og da kan du bruke din eksisterende lisens. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.