Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Harmony Elite (950+HUB) til 1495,- på Elkjøp


zephyr

Anbefalte innlegg

Kan styres via hubben. Ikke kjent med hva de andre HA systemene kan. Men med Home assistant kan man starte/avslutte aktiviteter og gjøre egentlig alt den kan, kan også styre lys osv som er i Home Assistant fra fjernkontrollen. Så er sikkert mulig på flere av de andre også. 

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Depending on how much channel surfing you do, the Harmony Elite will last about two days on a charge". [emoji20]
 
Det var grunnen til at jeg heller gikk for https://www.prisjakt.no/product.php?p=3305393 som "varer evig".
Jeg har en Harmony som har omtrent tilsvarende batterikapasitet. Den har gått tom kanskje 2 ganger på tre år. Jeg var også bekymret for dette, men i praksis står den i laderen "hele tiden" når den ikke er i bruk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt min i snart 2år og varer uten problem 4-5 dager med mitt bruk som er ca 4 timer tv bruk om dagen noe mer i helgene. Men har bare streaming tjenester, kodi osv. ikke vanlig tv. så sitter ikke å bytter fram og tilbake hele tiden for å unngå reklame og finne noe å se på slik man gjorde før i tiden :P Den brukes likevel ganske mye både på xboxen, nvidia shield, dimme lys ++

Uansett en lite problem da den settes i laderen med en gang den er halvful ca. Den uten skjerm var helt uaktuelt siden da mister man jo mulighet til å skreddersy hva som skal vises på skjermen som er hovedpoenget med denne. Må jo da bruke mobilen mot hubben som blir tungvidt og treight i forhold

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, tjwesterby said:

Mulig jeg bommer, men Elite har vel støtte for både RF og IR? Alternativt vurder å droppe riks-tv boksen og bruk Apple TV istedet? :) 
 

Ble bestilling av en til heimen i dag her også. Hadde håpet jeg kunne ta collect @ store, men det var dessverre tomt...

:D

 

Jeg tror selve fjernkontrollen kommuniserer med sin egen hub via rf, men ikke stort mer enn det ser det ut til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Dennis87 skrev:

Hatt min i snart 2år og varer uten problem 4-5 dager med mitt bruk som er ca 4 timer tv bruk om dagen noe mer i helgene. Men har bare streaming tjenester, kodi osv. ikke vanlig tv. så sitter ikke å bytter fram og tilbake hele tiden for å unngå reklame og finne noe å se på slik man gjorde før i tiden :P Den brukes likevel ganske mye både på xboxen, nvidia shield, dimme lys ++

Uansett en lite problem da den settes i laderen med en gang den er halvful ca. Den uten skjerm var helt uaktuelt siden da mister man jo mulighet til å skreddersy hva som skal vises på skjermen som er hovedpoenget med denne. Må jo da bruke mobilen mot hubben som blir tungvidt og treight i forhold

 

Hvordan kan man dimme lys med denne? Har HomeSeer og z-wave dimmere, så antar man må utføre noe magi for å få det til å fungere eller? ?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, jonkristian skrev:

Var du sent ute?

 

Neida, jeg har Ultimate+Hub allerede. :) 

 

7 timer siden, Rhyin skrev:

Hvordan kan man dimme lys med denne? Har HomeSeer og z-wave dimmere, så antar man må utføre noe magi for å få det til å fungere eller? 1f609.png

 

Jeg styrer HomeSeer slik:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ZoRaC skrev:

 

Neida, jeg har Ultimate+Hub allerede. :) 

 

 

Jeg styrer HomeSeer slik:

 

Akkurat ja, var noe slik jeg tenkte på når jeg sa "magi". Dette blir nok litt for avansert for min del ?

 

Tilbudet ser ut til å være forlenget til 3 mars kl 18.00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det er en enklere metode å styre hjemmeautomasjons-systemet, selv om det ikke er offisielt støttet hos Logitech

https://github.com/bwssytems/ha-bridge/

Det emulerer vist en HUE bridge som igjen sender JSON til ønsket platform, f.eks Domoticz, ref: https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=11104

Ikke testet selv enda, men tenker teste det ut

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Evelen skrev:

Ser ut som det er en enklere metode å styre hjemmeautomasjons-systemet, selv om det ikke er offisielt støttet hos Logitech

https://github.com/bwssytems/ha-bridge/

Det emulerer vist en HUE bridge som igjen sender JSON til ønsket platform, f.eks Domoticz, ref: https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=11104

Ikke testet selv enda, men tenker teste det ut

Har kjørt HA bridge stabilt i flere måneder nå uten problemer. Jeg bruker det til både Harmony og Alexa. Eks: "Alexa, turn on living room", "Alexa, turn on tv2" og "Alexa, pause". I tillegg finner Harmony enhetene fra HA bridge slik at knappene på fjernkontrollen også kan styre lys osv.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.