Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Native google home integrasjon


DaJo

Anbefalte innlegg

OpenHab fikk i går native integrasjon med google home via myopenhab.org. https://community.openhab.org/t/official-google-assistant-integration-for-openhab/40425

Det er bare å gå til settings->home control (under services) og Add device, velge openhab og logge seg inn. Man må tagge items med riktige tags (forklart på linken) og de kommer i google home (kanskje du må be google "sync my devices" for å finne de hvis du endere noe i items).

 

Funker helt greit, jeg venter for min google home mini fra Kjell, men kan bruke google assistant på mobil, uansett om jeg er hjemme eller ikke.

Har en raspberry og en google AIY hat, og den skal jeg bygge for kontor.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lekt meg en del med denne siden den ble lansert. Virker bra.

 

Kun en klage fra min side: Google Home styrer alle lysene som default... Den kan styre basert på rom med " turn off lights in this room", men dersom du sier "turn off lights" så blir hele sørens huset mørkt... noe kona ikke satte pris på...

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lekt meg en del med denne siden den ble lansert. Virker bra.
 
Kun en klage fra min side: Google Home styrer alle lysene som default... Den kan styre basert på rom med " turn off lights in this room", men dersom du sier "turn off lights" så blir hele sørens huset mørkt... noe kona ikke satte pris på...
Det et det første ting jeg har merket og, håper at de "fikser" det
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
På 22.2.2018 den 19.28, DaJo skrev:
På 22.2.2018 den 17.37, Lazarus skrev:
Har lekt meg en del med denne siden den ble lansert. Virker bra.
 
Kun en klage fra min side: Google Home styrer alle lysene som default... Den kan styre basert på rom med " turn off lights in this room", men dersom du sier "turn off lights" så blir hele sørens huset mørkt... noe kona ikke satte pris på...

Det et det første ting jeg har merket og, håper at de "fikser" det

Prøv å si "slå av alt"... Da stoppet alt i huset, inklusiv ventilasjon osv.. Ikke like morro på nyttårsfest når en drita kompis fant ut at det var morro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google har fikset original problem som gjør at "turn off lights" slår av alle lys i huset, istedenfor i dette romme hvor google finnes. Men jeg husker at jeg har fikset dette med en rutine som reagerer på "turn off lights" med "turn off livingroom lights"
Har du prøvd om det går å overstyre "slå av alt" med en rutine? Så rutine reagerer på "slå av alt" og oversetter det til "slå av alt lys" eller sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.