Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Prøver å legge til POPP røykvarslere, men noe gjør jeg feil...


Anbefalte innlegg

Jeg prøver å legge til POPP 004001 røykvarslere.

Jeg har kun batteriet i når jeg skal legge de til HC2, og de ligger kun 50cm unna hc2-boksen.

Fibaro HC2 kjører versjon 4.160

 

Prøvde å gjøre som i linken under og legge de til i secure mode, men det blir ikke sånn hos meg :)

http://www.z-wave.info/popp-smoke-sensor-in-the-fibaro-home-center/

 

Når de er ferdig lagt til, så får jeg de opp slik:

image.png.0be819c82fc0ec27a6f13d91814b4b58.png

Og får beskjed om at de ikke er configured.

image.thumb.png.f3ca9df199d950fb2e0f916af8b97115.png

 

Jeg trodde Fibaro HC2 og POPP skulle være rett frem?

 

Noen som klarer å se hva jeg gjør galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjernet røykvarslerne og la de til "vanlig-mode" og nå dukker de i alle fall opp som configurerd.

image.png.0a614df9541db0e474f734fc9cc84498.png

 

Men ingen template har blitt lastet inn.

image.png.e7f00bbdb6bc5056cd0ca08129370e78.png

Må jeg da manuelt legge til de 6 parameterne som jeg finner i brukermanualen?

image.thumb.png.eb807ba6bb413491157dcda3839182c0.png

 

Jeg sliter også med at 3 av røykvarslerne dukker opp som døde noder enda de kun er 5 meter unna i luftlinje uten noen hindringer fra en Aeotec Multisensor som er koblet til med USB. Røykvarslerne er også koblet til med strøm. Så i teorien skal både Aeotec og røykvarslerne funke som rekkeviddeforlengere.

Jeg har prøvd å trykke "Reconfigure" i Z-Wave Network menyen, men det hjelper heller ikke.

image.png.e34e5ccc4d65dff558ad76e8103784a7.png

 

Finnes det noen muligheter i Home Center 2 til å se meshingen? Det har vel vært noen tilleggsprogrammer til HomeSeer her på formuet som viser hvilke noder som prater med hvem. Skulle gjerne likt å sett dette i Home Center 2 også.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.