Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

UZM hardware feil?


Rutangis Gylb

Anbefalte innlegg

Z-wave-nettverket mitt har kjørt helt prikk- og bramfritt mer eller mindre hele tiden siden det ble installert, jeg har en HomeTroller zee S2 med en UZM-pinne. 

 

Men plutselig har det stoppet. Diverse feilmeldinger kommer opp i loggen, først og fremst: 

 

Internal: Error, the Z-Wave API Transmit Queue is not empty after waiting 20 seconds - the interface may be disconnected or not operational (Internal)

 

Øvrige feilmeldinger er stort sett bekymringsmeldinger om at den ikke får sendt meldinger til diverse devices. Nettverket er ikke fullstendig dødt, kommandoer går gjennom. Men det kan ta noen minutter. Noen nodeliste får jeg heller ikke opp, og diverse tricks som å gjenstarte systemet, gjeninstallere det fra backup osv virker ikke. 

 

Styring av dingser over RFXCOM-interfaces fungerer som bare det. 

 

Noen som har vært borti denne? Kan det være selve UZM-sticken? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Problemet er løst. Feilen oppsto da en Aeotec dimmer 6 ble koblet fra, dvs. den fikk ikke strøm lenger. Nå er ikke jeg noen fan av de aeotec dingsene i det hele tatt, for jeg synes det er mye dill med dem. Men nettverket har forsøkt å kommunisere noe helt voldsomt med denne dingsen også etter at den ble koblet fra, og det ble etterhvert nok til å destabilisere systemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

@Moskus

Er det noen mulighet for å sette opp et pushover varsel på slike feil ? 

Som istad da minsten slo av strømmen til RPI som har alle interface. Jeg så ikke dette før etter noen timer. 

 

Finner ikke z-wave, frxcom eller conbee som noen device eller andre ting jeg kunne lage en event fra. 

Noen forslag/oppskrift :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, clio75 skrev:

@Moskus

Er det noen mulighet for å sette opp et pushover varsel på slike feil ? 

Som istad da minsten slo av strømmen til RPI som har alle interface. Jeg så ikke dette før etter noen timer. 

 

Finner ikke z-wave, frxcom eller conbee som noen device eller andre ting jeg kunne lage en event fra. 

Noen forslag/oppskrift :)

 

Det blir ikke helt det samme, men i dette tilfellet kunne du brukt BLLAN. Da får du i hvertfall beskjed om RPi’en går ned. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 
Det blir ikke helt det samme, men i dette tilfellet kunne du brukt BLLAN. Da får du i hvertfall beskjed om RPi’en går ned. [emoji4] 
Takk. Guttungen har testet det allerede [emoji23][emoji23]

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.