Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Problemer med stemmestyring


AndreasLie

Anbefalte innlegg

Noen andre enn meg som synes Homey litt for ofte sier at den ikke skjønner hva jeg sier? I homey appen så fungerer det helt fint og jeg trenger ikke ha laget tale kommando engang. (feks turn all lights off). Jeg har laget en kommando som åpner garasjen. Funker hver gang på telefon, aldri på selve homey.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Den er veldig dårlig, ja. Så dårlig at jeg sluttet å bruke den. Jeg har testet ut Alexa en del via Sonos og det fungerer helt fint. Derimot er det vanskelig å be Alexa "Turn on lights in kjøkken". Da skjønner hun liksom ikke hvilket rom jeg snakker om. Jeg kan bruke engelske ord på alle devices og rom, men det føles ikke optimalt og naturlig.

 

Så derfor gikk jeg over til Siri (da både jeg og kona har iPhones og iPads) som gjør at jeg kan snakke norsk og henvise til alle mine devices og rom på norsk. Hun fungerer veldig bra. Med andre ord benytter jeg HomeKit app'en for å få et maksimalt konevennlig grensensitt. I tillegg er det for min egen del også da Homey sin egen app er helt forferdelig dårlig. Vi får se hva de får til med 2.0-versjonen.

 

HomeKit:

https://apps.athom.com/app/com.sprut.homekit

 

Denne gjør at Homey faktisk blir lett å bruke for sluttbrukere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt. Google Home, så nå forstår norsk bedre enn Alexa gjør.

 

Men personlig liker jeg Alexa bedre enn Google Home. HomeSeer har muligheten til å ha et eget "tale-kommando-navn", dermed er lyset navngitt "Taklys" og er plassert i "Kjøkken", men Alexa reagerer på "kitchen light". Mulig du kan gjøre det i Homey også? Evt. via virtuelle enheter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.