Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

500 devicer forsvant i HS3


Christoffer

Anbefalte innlegg

Ila fredagen har det vært et strømbrudd her hvor jeg bor og i den forbindelse har HS3 maskinen startet på nytt. Når denne startet på nytt har ca 500 devicer forsvunnet fra installasjonen. Ordnet seg kjapt med en restore fra backup sw så tok ikke mer enn 5 minutter å fikse.Forsøkte å restarte HS3 før jeg gjenopprettet filene uten hell.

Noen som har vært borti noe lignende tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
På 26.2.2018 den 21.11, Moskus skrev:

Jepp. Uferdig skriving til databasen kan gi sånne feil. Derfor anbefales det å kjøre BLBackup med automatisk backup hver eneste natt.

Hvorfor så ofte?  Holder det ikke med 1 gang i uka?, såfremt det ikke er installert en mengde utstyr i mellomtiden. Hadde hver natt før, men må jo slette regelmessig da databasen blir så fort fylt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Slabbedask said:

Hvorfor så ofte?  Holder det ikke med 1 gang i uka?, såfremt det ikke er installert en mengde utstyr i mellomtiden. Hadde hver natt før, men må jo slette regelmessig da databasen blir så fort fylt opp.

Den dagen du behøver backup’en setter du pris på at den er så fersk som mulig. Og daglig automatisk backup gjør at du slipper å huske på å ta ekstra backup hver gang du gjør noen små endringer.

 

med BLBackup setter du bare opp hvor mange backup’er bakover du ønsker å ta vare på så sletter en overskytende når den har tatt en ny. Da slipper du at det fyller seg opp.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Hillmar skrev:

Den dagen du behøver backup’en setter du pris på at den er så fersk som mulig. Og daglig automatisk backup gjør at du slipper å huske på å ta ekstra backup hver gang du gjør noen små endringer.

 

med BLBackup setter du bare opp hvor mange backup’er bakover du ønsker å ta vare på så sletter en overskytende når den har tatt en ny. Da slipper du at det fyller seg opp.

Jeg legger BLBackup en gang i uken på en skytjeneste, i dette tilfellet Onedrive.  Klarer BLBackup å da å slette de gamleste backupene? Da nå BLBackup få kontrol med mappen på Onedrive på et vis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Slabbedask skrev:

Jeg legger BLBackup en gang i uken på en skytjeneste, i dette tilfellet Onedrive.  Klarer BLBackup å da å slette de gamleste backupene? Da nå BLBackup få kontrol med mappen på Onedrive på et vis?


Vet ikke med OneDrive, men med Dropbox er ikke det noe problem i hvertfall. Når BLBackup sletter backupfila så vil den slettes fra Dropbox også. 
 

Jeg kjører ukentlig fullbackup, daglig diff. Jeg overfører også backupen ut av huset en gang i uka (Månednavn.zip), så jeg har 12 backupfiler offsite til enhver tid. 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Slabbedask said:

Jeg legger BLBackup en gang i uken på en skytjeneste, i dette tilfellet Onedrive.  Klarer BLBackup å da å slette de gamleste backupene? Da nå BLBackup få kontrol med mappen på Onedrive på et vis?

Om du legger det i en Sync’et OneDrive-mappe så vil BLBackup slette fila i skyen også, som ZoRaC sier.

 

Relatert til Backup i skyen så vil jeg anbefale Jottacloud! Ubegrenset med plass (begrenset opplastingshastighet om du har mer enn 5tb) for under 100kr/mnd. Hos meg så backes alt mulig opp i Jottacloud, i tillegg til å ha synkroniserte mapper tilsvarende OneDrive/Dropbox. 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.