Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hva bruker dere til HStouch? Nettbrett?


Knutarn

Anbefalte innlegg

åå kult, har dere noe tråd på det? Programvare, hvor jeg kan kjøpe skjerm osv? Og hvordan man gjør det?

 

Har laget et gui med oppløsning: 1920x1200 :) Så hadde vært suppert og fått skjerm som støtter det:)

 

Har du bilde av din?

Endret av Knutarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er denne: https://www.kjell.com/no/produkter/data-og-nettverk/enkortsdata/raspberry-pi/raspberry-pi-beroringsskjerm-7--p87843

800x480, så ikke HD, nei. Men man kan resize skjermoppsett med et VBscript, skal se om jeg finner linken.

 

Originalen. 24" på kjøkkenveggen.

image.png

 

Resizet til 7":

image.png

 

 

Merk at HStouch på Linux ikke bare er helt smooth... det er noe kluss med filbaner og bilder. Android-versjonen er mer strømlinjeformet i så måte, men det er vanskeligere å styre et vilkårlig Android-nettbrett slik jeg vil (eller "må").

 

Minstejentas skjerm:

image.pngimage.png

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Gaute skrev:

Er vel bare å bruke Tasker, og AutoRemote...?

Nei... :(

Ikke alle nettbrett kan slå seg av. Eller på. Eller dimme lyset. Eller motta kommandoer på "rett" måte. Eller. Eller. Eller. Gav til slutt opp.

 

3 timer siden, Knutarn skrev:

Hvordan OS kjører du på den? Er skjermen akk som nettbrett? altså like smooth og ta på?

Raspian. Merker ikke særlig forskjell på skjermene nei, men må finne en måte å endre musepekeren på for det ser litt kleint ut med en touchskjerm... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Moskus skrev:

Raspian. Merker ikke særlig forskjell på skjermene nei, men må finne en måte å endre musepekeren på for det ser litt kleint ut med en touchskjerm... ;) 

 

Musepeker? Kan ikke huske å ha sett musepeker på min skjerm. Kan ikke huske at jeg har gjort noe spesielt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, xibriz skrev:

Musepeker? Kan ikke huske å ha sett musepeker på min skjerm. Kan ikke huske at jeg har gjort noe spesielt heller.

Det er iallfall det på begge mine, Raspian på begge. Men har du tips, så si i fra. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg lekt litt med Res pi og fulgt den her: https://forums.homeseer.com/showthread.php?t=191639

 

Men for den mld her:

 

Om jeg fjerner alarm varsel tekst i GUI s fungerer det. 

 

EDIT: ser ut om det er alle mine Tekst statuser som sier i fra hva som er på og hva som er av.

 

IMG_20180228_132232.jpg

Endret av Knutarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm! Det var rart, ser ikke det samme her, men har ikke testet det.

HStouch for Linux trenger litt hjelp, dessverre, så det er litt "hacking" for å få det til. Men bare i løpet av de 3 siste månedene har HST-gutta fått med seg at RPi+touchscreen faktisk er en veldig praktisk mulighet (som ikke var der før), så det legges litt mer energi i det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Knutarn said:

Merkelig. Ser ut som det er kun de tekstene. Ellers fungerer resten :o

Uten å kjenne HStouch i det hele tatt, synes jeg at feilmeldingen sier at det er en XML feil. 

Sikker på at du har avsluttet alle <xml> taggene  riktig </xml> ? 

XML er også case sensitiv. så Har du skrevet "Xml" Så er ikke det det samme Som "XmL" eller "XML". 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, clio75 skrev:

Uten å kjenne HStouch i det hele tatt, synes jeg at feilmeldingen sier at det er en XML feil. 

Sikker på at du har avsluttet alle <xml> taggene  riktig </xml> ? 

XML er også case sensitiv. så Har du skrevet "Xml" Så er ikke det det samme Som "XmL" eller "XML". 

 

Det er helt sikkert ikke en XML-feil, men sannsynligvis en feil i XML-parsingen av programmet.

HStouch lager XML-filene selv, og det er ikke noe man redigerer for hånd (fordi det rett og slett er grusomt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Moskus said:

Skal se om jeg får testet dette. Har ikke tenkt at det er et problem.

Er det bare en "dum" visning av status? Kan du i så fall ta et screenshot av Status Graphics tab'en til den devicen?

Den her feks ( alle de typene der)

 

Uten navn.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.