Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hva bruker dere til HStouch? Nettbrett?


Knutarn

Anbefalte innlegg

40 minutes ago, Moskus said:

Aha, du det sånt. Jeg endrer heller status'en i HomeSeer, så blir det likt overalt... (men det er smak og behag).

Jepp. Da den skal vise det litt annerledes en de andre. Så er litt domt at det ikke går :/ kan du teste den hos deg selv? og se om det er kun meg:)

Endret av Knutarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
On 1.3.2018 at 15:37, Moskus said:

Aha, du det sånt. Jeg endrer heller status'en i HomeSeer, så blir det likt overalt... (men det er smak og behag).

 Har du noe ider? Samme feil med han her: https://forums.homeseer.com/showthread.php?t=191639&page=2 i siste inlegg :)
har testet nettbrett og windows nettbrett. men det kommer alltid noe oppdateringer eller noe spam løpet av uka. så vil ha det på en ras. hvor jeg kan skru av alt. så jeg bare har HSt i gang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 27.2.2018 den 13.19, Moskus skrev:

Det er denne: https://www.kjell.com/no/produkter/data-og-nettverk/enkortsdata/raspberry-pi/raspberry-pi-beroringsskjerm-7--p87843

800x480, så ikke HD, nei. Men man kan resize skjermoppsett med et VBscript, skal se om jeg finner linken.

 

Originalen. 24" på kjøkkenveggen.

 

 

Resizet til 7":

image.png

 

 

Merk at HStouch på Linux ikke bare er helt smooth... det er noe kluss med filbaner og bilder. Android-versjonen er mer strømlinjeformet i så måte, men det er vanskeligere å styre et vilkårlig Android-nettbrett slik jeg vil (eller "må").

 

Minstejentas skjerm:

 

 

 

Si meg en ting Hr. Moskus, det ser da virkelig ut som du får opp status-bilder på 7"-skjermin din? Lyspærer ved lamper som er på?  Trodde ikke dette fungerte i Linux-klienten?

Endret av 780user
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎06‎.‎04‎.‎2018 den 17.54, 780user skrev:

Si meg en ting Hr. Moskus, det ser da virkelig ut som du får opp status-bilder på 7"-skjermin din? Lyspærer ved lamper som er på?  Trodde ikke dette fungerte i Linux-klienten?

Jo, men det er litt "hit-n-miss". Statusgrafikk som HStouch henter direkte fra HS (altså grafikken som hører til devicene) fungerer stort sett utmerket. Egendefinert i HStouch er visst litt så-som-så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å få opp en PI på en skjerm for å vise HStouch status.

 

Har da kommet til punktet med å installere mono, men får denne beskjeden: E: Unable to locate package mono-complete.

 

commandoen jeg brukere er sudo apt-get install mono-complete

 

Jeg er virkelig ingen ræser på pi så må bare spørre da.

 

-Edit

 

Måtte kjøre Update en gang til så gikk det

 

 

 

AJ

Endret av Arne Johnny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.