Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Database feil


Actibus

Anbefalte innlegg

Etter en kræsj av min virtuelle HS3 server (bad sectors medførte at den ikke klarte å boote Win 7) så fikk jeg hentet ut HS3 folderen og kopiert over alt inn i en ny virtuell Win 7 installasjon, jeg installerte HS3 og kopierte deretter over filene fra den gamle installasjonen.

 

Alt virker, alle devicer og plugins ligger der, men den klarer ikke å skrive til DB'n, får feilmelding

 

SQL Exception updating device record in the database: database disk image is malformed database disk image is malformed, Code=11, Link=

 

Noen måte å få kopiert ut alle enheter fra DB, vil helst slippe å gå rundt i huset å inkludere alle på nytt? Alle virker, men den klarer ikke å lagre nye endringer.

 

Endret av Actibus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må du høre med HomeSeer, tror jeg.

 

Tåpelig å si det nå, men BACKUP for svarte pokker! Data du ikke har backup av tre forskjellige steder er data du ikke bryr deg om. ;)

Jeg kjører vBackup for å kjøre backup av VMene (annenhver dag), og BLBackup som som tar backup av HS3 hver natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raskeste er vel bare å bite i det sure eple å åpne veggbokser og demontere lamper for å legge det inn på nytt.

 

Trodde jeg hadde backupen i orden, da jeg hadde hele VM på jottacloud, men det hjelper lite når det er hele VM imaget som feiler, da vil jo en defekt kopi lastes opp..

BLBackup har jeg faktisk hatt installert lenge, men fikk vel aldri satt det opp, minnes jeg fikk noen feilmeldinger og ikke orket å styre mer med det, det straffer seg jo selvfølgelig :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Actibus skrev:

Trodde jeg hadde backupen i orden, da jeg hadde hele VM på jottacloud, men det hjelper lite når det er hele VM imaget som feiler, da vil jo en defekt kopi lastes opp..

Man har jo minimum 3 i historikk... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Den 16.7.2016 klokken 21.09, Moskus skrev:

Her må du høre med HomeSeer, tror jeg.

 

Tåpelig å si det nå, men BACKUP for svarte pokker! Data du ikke har backup av tre forskjellige steder er data du ikke bryr deg om. ;)

Jeg kjører vBackup for å kjøre backup av VMene (annenhver dag), og BLBackup som som tar backup av HS3 hver natt.

 

Har du prøvd å kjøre restore med vBackup også? :) En ting er å ta mange backuper, men det er restoren som gjelder :P 

Jeg jobber med virtualisering og primært VMware med har aldri vært borti vBackup før. Kjører du standard-versjonen eller har du kjøpt en av de lisensierte?

 

Selv kjører jeg Veeam v9 (free edition) på mine hoster. Er litt knot å sette opp planlagte backuper via gratisversjonen, men det funker.

Derfor er jeg litt nysgjerrig på vBackup :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt Restore, og det fungerte fint. Men det er ikke noe jeg sjekker ukentlig.

 

Kjøpte en lisens kun for å få epost-log om hvordan backup'en gikk. Planla å skrive en logfil-parser, men så kastet jeg penger på problemet. Da jeg satte det opp var det ingen free edition av Veeam, vBackup er vel nesten grunnen til at den finnes. ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.