Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Event Updates mellom HS3 installasjoner


Anbefalte innlegg

Jeg har 2 HS3 installasjoner, 1 på hytta og 1 hjemme.  Jeg har satt opp PHLocation tracking hjemme og ønsker å ha tilsvarende event updates for hytte installasjonen når jeg skifter posisjon. Er det best å da ha 2 uavhengige installasjoner som poller for location update eller er det bedre at den ene installasjonen sender event updates til den andre? Dersom det siste, er det noen som har en oppskrift på hvordan jeg får en event på en av HS3 installasjonen til å trigge en update på den andre?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PHlocation poller vel ingenting? Det er en app som sender sin lokasjon til PHlocation. Du kan selvfølgelig ha to app'er, men det høres ut som en måte å få mer usikkerhet på.

 

Avhengig av hva du skal gjøre, så kan du jo sjekke Jon00 sin HS2/HS3-connector pakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke snakk om polling, en app på mobilen gir beskjed til HS om hvor du er. Jeg vil tro at det enkleste (og mest stabile?) er å få appen til å fortelle de to HS installasjonene å fortelle hvor du er? Altså, er du på hytta sender appen beskjed om dette til begge HS installasjonene dine? Tror det vil fungere greit på den appen jeg bruker, Geofency.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gizmo skrev:

Tror det vil fungere greit på den appen jeg bruker, Geofency.  

 

Den har støtte for bare en URL som webhook, så da må man i så fall trikse til en egen fil man kaller på og som sender alt videre til begge HS-instanser. Jeg har en slik fil i PHP, hvis noen trenger. 

 

Hvis man bruker PHLocation mot f.eks iCloud, så kan man nok sette opp det på begge instanser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

37 minutter siden, ZoRaC skrev:

Den har støtte for bare en URL som webhook, så da må man i så fall trikse til en egen fil man kaller på og som sender alt videre til begge HS-instanser.

 

Alternativt kan man sette opp to fences. Det er jo en webhook pr. fence, og du kan ha mange fences.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info,

Jeg holder på å teste ut Geofency, men som påpekt av andre kan man bare gi notifikasjon til en URL pr lokasjon. Det ser imidlertid ut som at man kan sette opp 2 entries per lokasjon (dvs kopier) der hver sender notifikasjon til ulike steder. Alternativ kan jeg gjøre som ZoRaC nevner, ha et php script på nginx proxy'en som sender kopi. Apropo det, så tar jeg gjerne imot en kopi av scriptet ditt ZoRaC.

 

edit: ble visst overlap med svaret fra Gizmo.

 

Prøver samtidig å teste ut iCloud, men akkurat nå ser det ut som at Geofency fungerer hakket bedre for meg. 

Endret av borg1n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gizmo skrev:

Alternativt kan man sette opp to fences. Det er jo en webhook pr. fence, og du kan ha mange fences.  

 

Smart, det tenkte jeg ikke på! :) 

 

1 time siden, borg1n skrev:

Alternativ kan jeg gjøre som ZoRaC nevner, ha et php script på nginx proxy'en som sender kopi. Apropo det, så tar jeg gjerne imot en kopi av scriptet ditt ZoRaC.

<?php
if (sizeof($_POST) === 0) die;

file_put_contents("logg.txt", print_r($_POST, true));

# Create a connection
$url = 'https://homeseer/phlapi?dtype=GF';
$ch = curl_init($url);
# Setting our options
curl_setopt($ch, CURLOPT_POST, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS, http_build_query($_POST));
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_USERPWD, "user:password");
curl_setopt($ch, CURLOPT_SSL_VERIFYPEER, false);

# Get the response
$response = curl_exec($ch);
file_put_contents("logg.txt", print_r($response, true), FILE_APPEND);
curl_close($ch);
?>

Merk at jeg kjører HTTPS og autentisert, så det må du evnt ta bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gizmo skrev:

 

 

Alternativt kan man sette opp to fences. Det er jo en webhook pr. fence, og du kan ha mange fences.  

 

Vet du om det fungerer bra med mange fences, eller spiser det mye batteri om man bruker mange fences i Geofency?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke merket forskjell på batteriforbruk etter at jeg begynte med Geofency for 3 mnd siden. Vil tro at forbruker øker minimalt med flere fences. Er vel bare en enkel post av webhook som sendes hver gang du krysser et fence, så bør vel ikke slå ut som mye? Jeg har hjemme, jobb og hytta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.