Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Installere OpenHab på Develco gateway?


LaKr

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om det mulig å kjøre OpenHab på en Develco Squid.link-basert gateway (Elko, HCG2, etc)?

Ser den er basert på Linux med Java/OSGI allerede, så mulighetene bør jo være tilstede.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjette det, fra en pdf-brosjyre jeg fant:

Sitat

Linux, Java & OSGI For application development, several Linux build variants are available, e.g.:

• Linux for C and C++ • Linux with Oracle Java for JVM7 or JVM8

• Linux with Oracle Java, ProSyst Smart Home middleware, Eclipse SmartHome

Or you can modify the Linux platform yourself to match your needs

 

Eclipse Smarthome er den kommersielle varianten av OpenHAB, så når det virker, så gjetter jeg på at OpenHAB også vil virke. Ihvertfall teknisk gjennomførbart, men om det er noen hindre på veien man må passere skal jeg ikke uttale meg om.

 

https://www.develcoproducts.com/media/3471/squidlink-gateway-brochure-v31.pdf

 

Endret av berland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har vel egentlig to alternativer å starte med:

 

A. Prøve å få kjøpt et evaluation kit fra Develco (inneholder gateway som kan konfigureres med ønsket hardware pluss lisens på noe utviklingssoftware for blant annet zigbee). Aner ikke pris på dette eller om de selger evaluation kit'et til privatpersoner. Dette alternativet ville vært klart å foretrekke.

 

B. Kjøpe en ferdig boks fra HC, Elko, eller annen, og prøve å få root access på den. Det som er litt dumt, er at det er vanskelig å finne eksakt hardware specs på de ulike "klonene". Så hvilken boks bør man i så fall gå for? Og det er jo også svært stor prisforksjell på HC og Elko sine varianter.

Endret av LaKr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.