Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Group Condition og Actions


Frankis78

Anbefalte innlegg

Er det mangen som bruker Group Conditions og Group Actions i Homeseer event, og i tilfelle har noen eksempler på når det passer å bruke disse.

Jeg kan kanskje se at å bruke de i alarm event så kan det fungere, men lurer likevel på om man sparer veldig mye i forhold til å legge det inn i eventet uten Group Conditions/Actions.

 

Man har gjerne grupper som «varme», der eventer er alt fra wallplugger, varmepumpe, termostat, og da blir det litt vanskelig å bruke Group condition. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mangen som bruker Group Conditions og Group Actions i Homeseer event, og i tilfelle har noen eksempler på når det passer å bruke disse.

Jeg kan kanskje se at å bruke de i alarm event så kan det fungere, men lurer likevel på om man sparer veldig mye i forhold til å legge det inn i eventet uten Group Conditions/Actions.

 

Man har gjerne grupper som «varme», der eventer er alt fra wallplugger, varmepumpe, termostat, og da blir det litt vanskelig å bruke Group condition. 

Jeg bruker det blandt annet mot lysstyringen. Har virtuelle devicer som forteller om vi er våkne eller sover feks og alle bev sensorene skal skru på lysene når vi er våkne. Derfor er en group condition true if våken is on. På natta så er det andre lyssettinger og da er group conditions false.

 

Bare eksempler

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt som jeg tenkte, at man må splitte gruppene mer, eller ha rene grupper.
Jeg har liksom aldri funnet bruk for group condition, men det er nok litt av grunnen:)

Ja det er sant. Jeg har egne grupper for lys på, lys av, varme osv..




Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.