Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fibaro multi sensor sluttet å kommunisere


oakl

Anbefalte innlegg

Har en Fibaro motion sensor (FGMS-001) som har virket fin lenge. Men på et eller annet tidspunkt har den sluttet å oppdatere status i homeseer (gjelder alle child devicene). Men jeg vet noden er i live siden den "blinker" når den detekterer begevelse. Rekkevidde skulle ikke være noe problem da den står kun noen meter fra z-wave interfacet.

 

Kan jeg inkludere den på nytt på noen måte uten å måtte slette de gamle devicene?

Endret av oakl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ikke tom for batteri?

Det samme skjedde her om dagen med en Fibaro dørsensor. Den sluttet å kommunisere, men blinker når man trykker på den. Batteristatus var ikke oppdatert siden primo 2016. (Jeg hadde dog brukt et "billig" batteri, uten at jeg vet det har noe å si).

Et nytt batteri fikset det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det. Batteriet måler 3.049V. Men hadde jeg hatt et reservebatteri lett tilgjengelig kunne jeg selvsagt forsøkt å skifte.

 

Forsøkte å nå gå inn på noden og gjøre en rescan. Forsøkte også å gjøre replace node (og satte da noden i inkluderingsmodus) men det hjalp heller ikke. Forsøktet dette på nytt etter å ha tatt batteriet ut og satt det inn igjen. Fortsatt virker det ikke. Følgende melding kommer i homeseer når jeg forsøker replace node: "Could not add new node securely, a security scheme could not be negotiated"

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, nå ser det ut som den virker igjen uten at jeg har gjort noen ytterligere endringer enn de tilsynelatende mislykkede forsøkene på å gjøre res can og replace.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, oakl skrev:

Følgende melding kommer i homeseer når jeg forsøker replace node: "Could not add new node securely, a security scheme could not be negotiated"

Den er for langt unna, sannsynligvis.

 

Vil du spare strøm på den så ekskluder den og legg den til som "Non-secure". :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.