Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Heatit på Vera Plus


kmlugg

Anbefalte innlegg

  • 1 år senere...

Hei

Fikk du Heatit til å virke?

Har lagt inn en trm2fx den nye typen som generic device. SLiter med at den mister kontakten jevnt. Får heller ikke inn temperatur i enheten som heter termostat.

Har prøvd å slette og legge til på nytt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lurt på å handle samme selv, og leste litt i denne tråden.

 

Denne har visst ikke intern temp sensor?

 

Uansett er det visst en jobb med å stable underliggende sensorer i riktig sensor grupper for å få det til å spille. 

 

Z-Wave som mister kontakt har jeg stort sett fått ting til å spille ved å "refresh z-wave nodes" eller hva det heter i settings.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og sliter med denne på hytta nå. Har riktignok en Edge, men får ikke inkludert den riktig. Når jeg inkluderer(gang på gang) blir den lagt til som én Appliance modul (denne viser om termostaten har koblet inn/ut og jeg kan styre releet fra appen), to Generic IO (som ikke har noen funksjon) og som TO termostater(også uten åpenbare funksjoner). 

Har en Vera Edge hjemme også, der med første versjon av Heatit termostaten, der fungerer den knirkefritt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Jeg har fått delvis styr på den, uten å være noe særlig klokere på hva/hvorfor/hvordan. Jeg la hele sensoren på "hylla" en god stund og brukte den bare som en manuel termostat. Men i helgen som var ga jeg den et nytt forsøk. Etter flere runder med å legge til/fjerne enheten, nullstilte jeg til fabrikkinstillinger og la den til igjen. Fortsatt som Generic device (som tidligere). Forskjellen var at jeg flyttet router og vera'n til en plass med "fri sikt" til termostaten, samt har et par nye enheter mellom sentral og termostat(vet ikke om det utgjorde noen forskjell?). Med nøyaktig samme fremgangsmåte som første gang, ble den inkludert med alle modulene som nevnt tidligere, men nå fungerer i det minste den ene termostaten og jeg kan sette temperatur via appen, så nå har vi varmt gulv innen vi kommer til hytta. Har fortsatt ingen effektmåling da, som var litt av poenget med å kjøpe 2fx.... Hadde jeg visst det jeg vet nå, hadde jeg like godt bare kjøpt 16A versjonen, for denne har gitt mye hodebry!! 
 

 

Edit; Jeg har fortsatt bare valgene Off, Auto, Cool og Heat, ingen eco som sikkert har en sammenheng med at den kun er lagt inn som GD og derfor bare bruker en Vera preset.. men jeg orker ikke å styre noe mer med den nå?

Endret av kåres
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.