Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Vise "div" på tv


Anbefalte innlegg

21 minutes ago, Moskus said:

Nei?!???!!? FANTASTISK!!!! :D :D 

 

EDIT: Men jeg tror jeg trenger en kjapp guide. Har du en link? Hva trenger jeg å legge til?

Har bare lest litt og installert plugin via VNC. Er på jobb, så får ikke testet skikkelig før på tirsdag.

Etter å ha installert plugin, så fant den tv'n med en gang.

Etter hva jeg har lest så får du en popup på tvn som du må bekrefte når du kobler opp første gangen. Det har ikke jeg fått gjort enda. Så litt begrenset.

Står litt på HS forumet.

https://forums.homeseer.com/forum/media-plug-ins/media-discussion/media-controller-dcorsus/94044-lg-webos-smart-tv-remotes/

Endret av JohnMartin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Moskus said:

Ikke?

Hvordan TV/version har du?

 

Jeg som så for meg en enkel løsning på TV oppsettet mitt. ?

Får teste selv når jeg kommer hjem. 

Tok kanskje gleden på forskudd når plugin fikk lastet inn alle funksjonene på fjernkontrollen. Kjedelig om de ikke fungerer.. Er like langt da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Johs. skrev:

Noen som har brukt en HDMI Switch med PIP (eksempel) i kombinasjon med en Harmony HUB for oppnå noe lignende?

 

Har lett litt etter det når jeg skulle kjøpe meg HDMI-matrise, men fant ikke til fornuftig pris med PIP-støtte... men, den der så absolutt aktuell ut da. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, ZoRaC skrev:

 

Har lett litt etter det når jeg skulle kjøpe meg HDMI-matrise, men fant ikke til fornuftig pris med PIP-støtte... men, den der så absolutt aktuell ut da. :) 

 

Oppdaget at TVen har PIP! Om jeg setter en ChromeCast i en HDMI-inngang så kan jeg caste ting til den og kjøre PIP-mode på

TVen, tror jeg. :) kanskje jeg må teste ut det. :) 

 

EDIT:

PIP på TVen støtter ikke at begge bilder er HDMI. :( 

Endret av ZoRaC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, ZoRaC skrev:

 

Oppdaget at TVen har PIP! Om jeg setter en ChromeCast i en HDMI-inngang så kan jeg caste ting til den og kjøre PIP-mode på

TVen, tror jeg. :) kanskje jeg må teste ut det. :) 

 

EDIT:

PIP på TVen støtter ikke at begge bilder er HDMI. :( 

Men med Switchen så er det vel den som håndterer PIP slik jeg skjønner det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Johs. skrev:

Men med Switchen så er det vel den som håndterer PIP slik jeg skjønner det.

 

Ja, jeg bare trodde et øyeblikk at jeg kunne få til dette uten å kjøpe noe som helst... :) 

 

Nå har jeg bestilt en HDMI->VGA overgang til 30 kr. Da tror jeg jeg skal få til dette i kombinasjon med en ChromeCast og innebygget PIP-funksjon i TVen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken plugin eller script brukte dere for dette? Må dere godkjenne tilkoblingen hver gang tven har vært avslått?

Det må nemlig jeg.. jeg bruker node red til å vise toaster, så skifte til nettleser som viser kameraet fra inngangsdøren for så å trykke exit og returnere til utgangspunktet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Moskus said:

Den heter MediaController. :) 

 

Nei. :) 

Antar du måtte godkjenne ved første gangs oppkobling?
Har fått testet litt nå, men får ikke til toast. Eller noe annet forsåvidt foruten WOL.

Finner ikke igjen det jeg leste tidligere om at man måtte godkjenne tilgangen manuelt på TV'n.

Når jeg nå prøver, så får jeg uansett ikke noe slik melding.

Hva gjorde du evt for å få opp denne meldingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, JohnMartin skrev:

Antar du måtte godkjenne ved første gangs oppkobling?

Ja.

 

56 minutter siden, JohnMartin skrev:

Har fått testet litt nå, men får ikke til toast. Eller noe annet forsåvidt foruten WOL.

Ja, du må muligens også hente ned siste versjon som ligger i en post på forumet, ikke i Updateren.

 

EDIT: dcorsus har fjernet filen. Jeg skal spørre om han kan legge den i beta-seksjonen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.